امروز : پنج شنبه 30 فروردین 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

شمش فولادی برای تولید میلگرد

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/03/07 0

یکی از محصولات نورد فولاد شمش می باشد که توسط سه روش ccm، فابریک و بلوم تولید می گردد. شمش فولادی یکی از محصولات پایه برای تولید دیگر محصولات مانند میلگرد و تیرآهن می باشد. برای تولید شمش های فولادی نیاز است تا در ابتدا مواد خام را به آهن اسفنج یا گندله آهن تبدیل کرده و پس از آن…

یکی از محصولات نورد فولاد شمش می باشد که توسط سه روش ccm، فابریک و بلوم تولید می گردد. شمش فولادی یکی از محصولات پایه برای تولید دیگر محصولات مانند میلگرد و تیرآهن می باشد. برای تولید شمش های فولادی نیاز است تا در ابتدا مواد خام را به آهن اسفنج یا گندله آهن تبدیل کرده و پس از آن تبدیل به شمش کنند. در این مقاله توضیحاتی در رابطه با شمش فولادی برای تولید میلگرد ارائه شده است.

معرفی شمش فولادی و انواع آن

می توان گفت که شمش از مهم ترین مصالحی است که در زنجیره تولید محصولات فولادی کاربرد دارد و با استفاده از آن می توان به تولید محصولات مختلف در صنایع متفاوت پرداخت. شمش ها را در انواع مختلفی از قبیل بیلت، بلوم و اسلب طبقه بندی می کنند. شمش ها دارای سایز 2 متر و به شکل ذوزنقه ای می باشند. بیلت ها نسبت به شمش طول بیشتری دارند و و دارای سطح مقطع کمتر از 230 سانتی متر مربع می باشند. در صورتی که سطح مقطع شمش از 230 سانتی متر مربع بیشتر باشد و عرضی بالاتر از 15 سانتی متر داشته باشد بلوم نام دارد و از آن در تولید قوطی، تیرآهن و ریل استفاده می شود.

برای تولید ورق های فولادی از اسلب استفاده می کنند که شکل متفاوتی نسبت به بلوم و بیلت می باشد و به شکل مستطیل می باشد.

روش های مختلف برای تولید شمش های فولادی

برای تهیه شمش های فولادی از دو روش کوره بلند و کوره قوسی الکتریکی و کوره القایی استفاده می شود. در روش کوره بلند آهن و کک را به درون کوره بلند می ریزند و در آنجا آهن به فولاد مذاب تبدیل می شود و در صورت وجود ناخالصی، این ناخالصی ها از بین می روند. با انتقال فولاد مذاب به واحد ریخته گری و خنک شدن آن، شمش های فولادی تولید می شوند.

شمش فولادی برای تولید میلگرد

همانطور که گفته شد از شمش فولادی برای تولید میلگرد استفاده می کنند. مقدار کربن موجود در شمش برای تولید میلگرد اهمیت بسیاری دارد. میلگردهایی که سایز کوچکتری دارند باید دارای کشش و انعطاف بیشتری باشند و از این رو در تولید آنها باید از شمش های با مقدار کربن کم استفاده نمود.شمشهایی که دارای سایزهای بزرگتر می باشند مانند سایزهای 180*180 و بالاتر که در صنایع بزرگتر استفاده می شوند از بلوم برای تولید آنها استفاده می شود که میزان کربن بالاتری را دارند. برای تولید کردن میلگردهایی که ریز می باشند از شمش های 120 و 130 استفاده می شود. شما می توانید برای اطلاع از قیمت نبشی، قیمت ناودانی، قیمت ورق فلزی و محصولات دیگر با کارشناسان آرسیس فولاد تماس بگیرید.