امروز : شنبه 1 اردیبهشت 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

راهنمای خرید نبشی

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/01/13 0

نبشی یکی از مهم ترین پروفیل هایی است که در سازه های فولادی استفاده می شود. نبشی دارای دو سطح مقطع عمود بر یکدیگر می باشد و در انواع پروژه های مختلف ساختمانی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. انواع مختلفی از نبشی ها وجود دارند که هر یک در استفاده های خاصی کاربرد دارند. همچنین نحوه تولید نبشی…

نبشی یکی از مهم ترین پروفیل هایی است که در سازه های فولادی استفاده می شود. نبشی دارای دو سطح مقطع عمود بر یکدیگر می باشد و در انواع پروژه های مختلف ساختمانی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. انواع مختلفی از نبشی ها وجود دارند که هر یک در استفاده های خاصی کاربرد دارند. همچنین نحوه تولید نبشی ها متفاوت است و توسط روش های مختلفی تولید می گردد. در مطلب زیر نکات مفیدی در رابطه با نبشی ها بیان شده است و راهنمای خرید نبشی برای شما می باشد.

 معرفی نبشی

به نوعی پروفیل که دارای دو ضلع عمود بر یکدیگر می باشد نبشی گفته می شود. نبشی ها در دو نوع مرکب و منفرد در سازه های فولادی استفاده می شوند.نبشی ها دارای دو مشخصه اصلی ضخامت و اندازه بال ها می باشند که برای شناخت نبشی ها از این دو مشخصه استفاده می کنند.

نحوه تولید نبشی

نبشی ها را توسط دو رش تولید می کنند که این روش ها عبارتند از: روش فابریک و روش پرسی. برای تولید نبشی به روش فابریک در ابتدا شمش ها به درون کوره های حرارتی قرار می دهند و پس از آن، باید از قفسه های نورد عبور نمایند. با عبور از این قفسه ها طول و مقطع آن ها کاهش یا افزایش پیدا می کند. در مرحله بعد و عبور از قفسه های نورد میانی و پایانی نبشی تولید می گردد. در پایان نبشی های تولید شده را در اندازه های 6 و 12 متری برش می زنند و به دست مشتری می رسانند. در واقع می توان گفت که در تولید نبشی به روش فابریک، محصول از ابتدا به صورت فابریک از خط تولید بیرون می آید.

اما در تولید نبشی به روش پرسی، یک ورق با طول 6 متری تولید می شود و توسط پرس کردن به آن شکل داده و به صورت نبشی در می آورند. در این روش دستگاه رول فرمینگ محصول نهایی را از ورق برش خورده تولید می کند.

راهنمای خرید نبشی

با توجه به تنوع بسیاری که در نبشی ها وجود دارد راهنمای خرید نبشی از الزامات می باشد. برای خرید نبشی باید نکاتی را در نظر گرفت که به آن ها می پردازیم. نبشی که برای شما ارسال می گردد باید کاملا صاف و سطحی تمیز داشته باشد. هیچ گونه پوسته ای بر روی نبشی نباید وجود داشته باشد.

در راهنمای خرید نبشی توصیه می شود که با توجه نوع عملکردی که مورد نظر است به انتخاب نبشی بپردازید. انواع نبشی بال مساوی و بال نامساوی وجود دارد که در نبشی بال مساوی دو ضلع نبشی که بر هم عمودند اندازه ای یکسان دارند و برعکس نبشی بال نامساوی دو ضلع نامساوی دارد و در جاهایی که نمی توان از نبشی بال مساوی استفاده کرد باید این نوع نبشی را انتخاب نمود.

به طور کلی نبشی ها را با حرف L نمایش می دهند و عددی که در جلوی L نوشته می شود بیانگر اندازه ضلع نبشی می باشد. به عنوان مثال نبشی L200 به معنای نبشی بال مساوی است که ضلع آن 200 میلی متر می باشد.

برای بهره مند شدن از راهنمای خرید نبشی می توانید با مشاوران خبره آرسیس فولاد تماس بگیرید و از مشاوره آن ها در زمینه خرید نبشی و دیگر محصولات فولادی و همچنین اطلاع از قیمت آن ها بهره مند شوید. شما می توانید برای اطلاع از قیمت نبشی، قیمت ناودانی و دیگر محصولات با کارشناسان آرسیس فولاد تماس بگیرید.