امروز : جمعه 10 فروردین 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

انواع ورق فلزی گرم

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/02/28 0

ورق های فولادی یکی از انواع محصولات فولادی پایه ای می باشند که در کارخانه های مختلف در انواع متنوعی تولید می شوند. برای ساخت ورق های فولادی از روش های مختلفی مانند نورد سرد و نورد گرم استفاده می کنند که بر این اساس این ورق ها به نام های ورق گرم و ورق سرد می شناسند. ورق فلزی…

ورق های فولادی یکی از انواع محصولات فولادی پایه ای می باشند که در کارخانه های مختلف در انواع متنوعی تولید می شوند. برای ساخت ورق های فولادی از روش های مختلفی مانند نورد سرد و نورد گرم استفاده می کنند که بر این اساس این ورق ها به نام های ورق گرم و ورق سرد می شناسند. ورق فلزی گرم یکی از انواع پر استفاده ورق های فلزی می باشد که در اندازه ها و انواع مختلفی تولید می شود. این مقاله به معرفی انواع ورق فلزی گرم و انواع آن اشاره دارد.

ورق فلزی چیست؟

ورق های فلزی ورق های هستند که آنها را از فلزات مختلف تهیه می کنند و بسته به نوع فلز به کار رفته در آنها نام های مختلفی برای آنها انتخاب می شود. همچنین نوع روش به کار رفته در تولید انواع ورق های فلزی در نامگذاری آنها دخیل می باشد. انواع مختلفی از ورق های فلزی وجود دارد که عبارتند از: ورق سیاه یا ورق فولادی نورد گرم، ورق روغنی یا ورق فولادی نورد سرد، ورق اسیدشویی، ورق گالوانیزه، ورق های رنگی و ورق های قلع اندود.

در این مطلب به انواع ورق فلزی گرم پرداخته شده است.

معرفی ورق فلزی گرم

ورق های فلزی گرم را که به آنها ورق سیاه نیز گفته می شود توسط روش نورد گرم و تحت حرارت های بسیار بالا و برابر 1400 درجه فارنهایت تولید می کنند.  در فرایند نورد گرم شش قسمت کوره پیش گرم، قفسه پوست شکن عمودی، نورد گرم خشن، نورد گرم پایانی، خنک کاری و کلاف پیچ وجود دارد که با پشت سر گذاشتن این مراحل در نهایت ورق مورد نظر تولید می گردد. ورق های تولید شده توسط فرایند نورد گرم از مقاومت بسیار بالایی برخوردارند و جزء ورق های پرمصرف به حساب می آیند.

انواع ورق فلزی گرم

ورق های فلزی گرم را در ساختمان سازی بسیار مورد استفاده قرار می دهند. انواع مختلف ورق فلزی گرم را از نظر کیفیت در استانداردهای ST33 تا ST52 تولید می کنند و هر یک را به مصرف ویژه ای می رسانند. با افزایش مقدار کربن در ورق های فلزی ورق سخت تر شده و مقاومت بالاتری خواهد داشت. برای تولید ورق فلزی گرم از شمش و گنداله به طور مستقیم استفاده می کنند و طی عملیاتی آنها را به ورق سیاه تبدیل می کنند.

انواع‌ورق‌فلزی گرم را در دو نوع ورق فلزی صنعتی و معمولی تولید می کنند که هر یک دارای ویژگیی های مخصوص به خود می باشد.

کاربردهای انواع مختلف ورق فلزی گرم

انواع مختلف ورق های فلزی گرم را در کاربردهای متنوعی استفاده می کنند. به عنوان مثال برای کاربردهای ساختمانی بیشتر از ورق ST37 استفاده می کنند. اما در پروژه هایی مانند سد سازی، مخزن سازی، صنایع پتروشیمی و… از ورق های فلزی گرم صنعتی استفاده می شود.

قیمت ورق فلزی سیاه

ورق فلزی سیاه به علت این که باید پردازش های بیشتری نسبت به ورق نورد سرد بر روی سطح آن صورت گیرد دارای قیمت پایین تری می باشد اما قیمت کلی آن متاثر از قیمت جهانی آهن و نوسانات ارز و دلار می باشد که برای اطلاع از قیمت های دقیق می توانید با کارشناسان آرسیس فولاد تماس حاصل نمایید. شما می توانید برای اطلاع از قیمت ورق فلزی، قیمت نبشی، قیمت ناودانی و محصولات دیگر با کارشناسان آرسیس فولاد تماس بگیرید.

همچنین بخوانید:

ورق فلزی کرکره 

ورق فلزی رنگی