امروز : شنبه 1 اردیبهشت 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

آشنایی با انواع ورق سیاه و کاربرد آن

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1398/12/01 0

همه چیز در مورد ورق سیاه ورق سیاه یکی از ورق های آهنی پرکاربرد به شمار می‌آید که به‌طور کامل سطح صاف و صیقلی دارد و در دو حالت رول و شیت تولید و در بازار عرضه می شود. این محصول کلیدی از طریق نورد گرم تولید می شود و زیر مجموعه ورق صنعتی به‌حاسب می‌آید. ورق سیاه یک میل…

همه چیز در مورد ورق سیاه

ورق سیاه یکی از ورق های آهنی پرکاربرد به شمار می‌آید که به‌طور کامل سطح صاف و صیقلی دارد و در دو حالت رول و شیت تولید و در بازار عرضه می شود. این محصول کلیدی از طریق نورد گرم تولید می شود و زیر مجموعه ورق صنعتی به‌حاسب می‌آید. ورق سیاه یک میل را با نام ورق سیاه صنعتی نیز شناخته می‌شود. دلیل نام گذاری آن به عنوان ورق سیاه به این دلیل است که در نورد گرم و در دمای بالای ذوب ، به رنگ مات تبدیل می شود و همین مات بودن علت نام گذاری آن است. در این مطلب از آرسیس فولاد اطلاعات جامعی را درباره انواع ورق سیاه و همچنین قیمت آن ارائه دهیم.

ارزیابی انواع ورق سیاه در بازار

ورق سیاه

ورق سیاه چیست

کارخانه‌های فولاد مبارکه، فولاد اکسین، ورق کاویان، نورد لوله اهواز، گیلان، قطعات و روس از جمله اصلی‌ترین تولید کنندگان این نوع ورق در بازار به‌ شمار می‌آیند.

ورق سیاه در انواع رول و یا شیت‌های برش خورده در بازار عرضه می‌شوند و در اندازه‌های گوناگون 6*1.5، 6*2، 12*2، 2*1 و 2.5*1.25 روانه بازار می‌شوند که نوع دو میل را می‌توان پر کاربردترین آن دانست. برای انتخاب ورق سیاه مناسب می‌توانید با کارشناسان آرسیس فولاد تماس حاصل فرمایید.

مراحل تولید انواع ورق سیاه

در ابتدا برای تولید ورق فلزی سیاه تختال تولید شده در کوره ای که از قبل گرم شده با دمای بالا جای می‌گیرد و بعد از خارج کردن تختال از کوره یک پوسته اکسیدی روی سطح تختال ایجاد می‌شود. به‌دلیل از بین بردن این پوسته اکسیدی ، مراحل پوسته شویی صورت گرفته که تاثیر قابل توجهی روی کاهش دمای سطح تختال دارد. نورد خشن مرحله بعد از پوسته شویی است .

در این گام قطعه کار برای چندین بار از بین غلتک ها عبور می‌کند تا به تدریج به ابعاد مورد نظر برسد. در طی این پروسه توزیع دمای بار تحت تاثیر چند عامل از جمله انتقال حرارت به محیط و گرمای ناشی از تغییر شکل پلاستیک حاصل می‌شود و ضخامت تختال 15 تا 30 % کم می‌شود. نورد خشن دارای 2 تا 3 قفسه است . پس از آخرین قفسه نورد خشن ، ورق وارد مرحله نورد پایانی تولید می‌شود.

کاربرد انواع ورق سیاه

  • پروفیل های ساختمانی
  • تولید پروفیل های مبلی
  • ساخت درب و پنجره
  • تولید بدنه کابینت
  • تولید قطعات صنعتی
  • ساخت وسایل برقی
  • ساخت قطعات خودرو

کمپانی‌های فولاد مبارکه اصفهان، شرکت هفت الماس، شرکت فولاد غرب آسیا و ورق روغنی فولاد درخشان از جمله تولید کنندگان مهم ورق های روغنی در ایران به‌شمار می‌آیند. ورق‌های روغنی وارداتی نیز بیش‌تر محصول کشورهای قزاقستان، روسیه، کره و چین است که سهم بزرگی از بازار ایران را به خود اختصاص داده‌اند و با تولید کنندگان داخلی رقابت می‌کنند.

انواع ورق سیاه

انواع ورق سیاه

قیمت انواع ورق سیاه

قیمت ورق سیاه بسته به کارخانه تولید کننده و میزان تقاضای بازار برای آن محصول متفاوت است. بدلیل تقاضای زیاد بازار برای ورق روغنی  ST12، قیمت ورق ST12 بیشتر از ورق ST13 و ST14 است از این‌رو توصیه می‌شود برای اطلاع از آخرین قیمت ورق سیاه فلزی و همچنین میلگرد، نبشی و ناودانی با کارشناسان فروش آرسیس فولاد تماس بگیرید.

وزن محاسبه انواع ورق سیاه

برای محاسبه وزن ورق سیاه با اطلاعات کامل از مساحت و چگالی می توان حدود وزن آن را محاسبه کرد. فرمول محاسبه وزن ورق سیاه:

وزن ورق (کیلوگرم) = طول ورق (متر) × عرض ورق (متر) × ضخامت ورق (میلی متر) × چگالی ورق

صادرات انواع ورق سیاه

تولید کنندگان ایرانی توانسته اند علاوه بر تأمین بازار داخلی ورق سیاه، اقدام به صادرات ورق سیاه فولادی به سایر کشورهای جهان نمایند. ورق سیاه تولید شده در ایران به دلیل داشتن قیمت مناسب و رقابتی در برابر انواع ورق سیاه خارجی، رفته رفته سهم خود در بازار جهانی ورق سیاه را بیش‌تر و بیش‌تر می کند   و هرساله حجم انبوهی از صادرات کشورمان را خود اختصاص می‌دهند، بنابراین به‌جرات می‌توان گفت که کیفت ورق سیاه داخلی در مقایسه با نوع خارجی آن از کیفت بالایی و در خور شایسته‌ای برخوردار است.

ورق سیاه چیست و چه کاربردی دارد؟

 

اصطلاح ورق سیاه از ذوب کردن اجزای ساختاری ورق و تغییر شکل به حالت مات آمده است. این ورق ها با قطر کم در فرآیند نورد گرم به وجود می آید.

ورق سیاه رولی:

مدلی از ورق سیاه که قطر کمی دارد و ضخامت آن از 1.5 میلی متر بیشتر نمی شود در نتیجه توانایی فرم گیری بیشتری دارد و به راحتی شکل می گیرد. علت عرضه این ورق سیاه به شکل رولی همین خصویات ساختاری آن می باشد.

ورق سیاه به شکل برش خورده:

ضخامت این نوع ورق از ورق سیاه رولی بیشتر است و در نتیجه قابلیت شکل گیری و انعطاف پذیری کم تری دار. حالت کلی آن به صورت تکه های مستطیل بوده که با ابعاد خاصی برش می خورد و به شکل شیت در بازار عرضه می شود. تیم خبره ی کارشناسان آرسیس فولاد ارائه دهنده ی انواع ورق سیاه در بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت است.

خصوصیات ورق سیاه در بازار

به طور کل ورق سیاه پوشش دهی بالایی داشته، انعطاف پذیری و شکل گیری خوبی دارد. همچنین هزینه تولید آن بسیارپایین است.

*اگر فولاد به ورق سیاه تبدیل شود نورد گرم رخ داده است اما اگر ورق روغنی تولید کنیم نورد سرد انجام شده است. به علت این تفاوت در فرآیند تولید، کیفیت ورق سیاه نسبت به ورق روغنی کم تر بوده و هزینه تولید آن کم تر محاسبه خواهد شد.

ابعاد ورق سیاه با قطر 15 میلی متر به بالا که به صورت شیت در بازار عرضع می شود در اندازه های گوناگون موجود می باشد: ابعاد 1000 در2000 میلی متر، 2000 در 6000 میلی متر، 1000 در 6000 میلی متر و ….

به طور کلی اگر ورقی 4 میلی متر قطر داشته باشد، عرض ورق سیاه 100 مترو طول آن 125 متر خواهد بود.

ورق سیاه

ورق سیاه

مشخصات ورق سیاه گالوانیزه ذوزنقه

ورقی که به شکل ذوزنقه و دارای امواج مربعی باشد به ورق گالوانیزه ذوزنقه مشهور است. به طور کل این ورق شباهت زیادی با ورق گالوانیزه کرکره سینوسی دارد و استقامت فیزیکی و ابعاد کاردهی آن تنها در ظاهر متفاوت است.

ویژگی های ورق گالوانیزه

عرض این ورق از 100 تا 125 سانتی متر است و قطر آن طبق میل خریدار تعیین خواهد شد. کارشناسان ما در آرسیس فولاد آماده ارائه خدمات در خصوص ورق سیاه و انواع آن هستند. راه های ارتباطی با تیم حرفه ای  ما در سایت درج شده است.

شایان ذکر است در حال حاضر در ایران کارخانه های ورق کاویان، فولاد مبارکه، لوله اهواز و … مهم ترین تولید کنندگان ورق سیاه به شمار می آیند. شما همراهان برای استعلام قیمت ورق سیاه با مجموعه ما در تماس باشید.

 

 

 

 


برچسب‌ها: