امروز : شنبه 1 اردیبهشت 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

انواع ناودانی صنعتی

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/02/05 0

ناودانی صنعتی یکی از پروفیل های پرکاربرد و مهم در صنعت می باشد. کاربردهای فراوانی از جمله تجهیزات ساخت و ساز برای ناودانی صنعتی وجود دارد. به طور کلی ناودانی به دو روش ساده و مشبک تولید می شوند. در ادامه به معرفی انواع ناودانی صنعتی و معرفی و روش تولید آن ها پرداخته شده است. معرفی ناودانی صنعتی ناودانی…

ناودانی صنعتی یکی از پروفیل های پرکاربرد و مهم در صنعت می باشد. کاربردهای فراوانی از جمله تجهیزات ساخت و ساز برای ناودانی صنعتی وجود دارد. به طور کلی ناودانی به دو روش ساده و مشبک تولید می شوند. در ادامه به معرفی انواع ناودانی صنعتی و معرفی و روش تولید آن ها پرداخته شده است.

معرفی ناودانی صنعتی

ناودانی یکی از پروفیل های مورد استفاده در صنعت و ساختمان می باشد که دارای مقاطع باز است. شکل ظاهری ناودانی صنعتی شبیه به حرف U می باشد. این مقاطع از یک جان که به صورت افقی قرار گرفته است و دو بال که عمود بر آن هستند تشکیل شده است.

انواع ناودانی صنعتی

انواع ناودانی صنعتی و ساختمانی در سایزهای 8، 10، 12،14 و 16 وجود دارند و از هر سایز در کاربرد ویژه ای استفاده می گردد. ناودانی ها به دو شکل ساده و مشبک تولید می شوند. ناودانی های ساده را از ورق های گرم تولید می کنند و اگر نیاز باشد آن را به صورت گرم یا سرد گالوانیزه می کنند. این نوع ناودانی ها را بیشتر در ساخت پل های باربر عظیم و پالایشگاه ها  مورد استفاده قرار می دهند.

برای تولید ناودانی مشبک نیز از ورق گرم گالوانیزه استفاده می شود و از آن در موارد مختلفی مانند تولید قفسه های فولادی استفاده می شود.

انواع مختلفی از ناودانی های صنعتی مانند ناودانی استیل، ناودانی گالوانیزه، ناودانی آلومینیومی و … تولید می گردد که بسته به صنعت و کاربرد مورد نظر، می توان هر یک را انتخاب نمود. ناودانی های گالوانیزه این مزیت را دارند که دارای خاصیت ضد زنگ می باشند و در مواردی که عدم خوردگی و ضد زنگ بودن اهمیت دارد از این ناودانی ها استفاده می شود.

ناودانی صنعتی از ورق گرم تولید شده و این قالبیت را دارد که  اگر لازم شد به شکل گرم یا سرد گالوانیزه گردد. ناودانی صنعتی در اندازه های  8 تا 16تولید می شوند و  از ارتفاع 30 تا 400 میلی متر یافت می شوند. کاربرد ویژه ی ناودانی صنعتی  معمولا برای ساخت پل های باربر و موارد دیگر می باشد.

ناودانی صنعتی از پرمصرف ترین پروفیل‌های صنعتی و ساختمانی است که  در صنعت ساختمان‌سازی برای ساخت انواع قاب ها  و پایه‌ها از ناودانی صنعتی استفاده می کنیم. شکل کلی این مدل به حالتی است که دارای مقطع باز می باشد.

ناودانی سبک : برای خرید ناودانی سبک باید موارد خاصی را توجه کنید از جمله: پروژه ی مدنظر شما به طور کل نیازمند ناودانی سبک است یا ناودانی سنگین؟

ناودانی سبک به این معنی است که وزن نهایی آن از وزن قید شده  در جدول استاندارد اشتال پایین تر باشد. به این معنی که اندازه ها  و وزن ناودانی سبک با اندازه‌های درج شده در جدول محاسباتی اشتال یکی نباشد. از این جهت این مدل ناودانی به نام سبک شهرت پیدا کرده است.

ناودانی سنگین : ناودانی سنگین از  کاملا با جدول اشتال برابر می‌باشد. به عبارتی ناودانی سنگین براساس اندازه‌های ثبت شده در جدول محاسباتی تولید می‌گردد. ناودانی سنگین فولادی در تعدادی از کارخانه‌های داخلی کشور همچنین در برخی از کشورهای اروپایی تولید می‌شود. از ابزارهای بسیار دقیق که مورد استفاده‌ی طراحان، محاسبه‌گران و مهندسان ساختمانی قرار می‌گیرد جدول اشتال محصولات فولادی و ناودانی سنگین می‌باشد.

 

قیمت در نظر گرفته شده برای ناودانی سبک و سنگین نیز براساس معیارهایی مانند وزن، سایز و … سنجیده می‌شود.

ناودانی استیل

ناودانی ها استنلس استیل انواع گوناگونی داشته و در استاندارد های مختلفی تولید می شوند و در استاندارد های گوناگونی به کار می روند. نوع ناودانی فولادی برای ساختار های صنایع نفت و گاز و همچنین پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد. از ناودانی فولاد جهت صنایع غذایی و بخش هایی که در برابر شرایط آب و هوایی و رطوبت و محیط های اسیدی بهره می گیرم.

ناودانی استیل در مدل های گوناگونی تولید می شود. در کل جنس ناودانی مشبک از ورق گرم یا گالوانیزه تشکیل شده است و جهت مصارف گوناگونی مثل ساختن قفسه های مستحکم که از جنس فولاد هستند یا در صنعت و ساخت و ساز به بازار عرضه می شود. ناودانی استیل در اندازه های محتلف از 8 تا 16 و مثل ناودانی صنعتی از 30 تا 400 میلی متر تولید می شوند.

 ناودانی دریایی

است که عموما توسط شرکت های خارجی به بازار عرضه می شوند.UNP نام دیگر ناودانی دریایی

ناودانی دریایی بعد از چندین مرحله ذوب شدن به کم ترین مقدار درصد عناصر مخرب رسیده و دارای استقامت بالایی در مقابل نمک و املاح می باشند ؛ در نتیجه در صنایع کشتی سازی و تولید اسکله از این مدل ناودانی بهره می گیریم.

جهت  آگاهی  از قیمت ها  و مشاوره تخصصی در زمینه فولادهای آلیاژی و انواع ناودانی دریایی با کارشناسان ما در آرسیس فولاد  در ارتباط باشید.

ناودانی UNP

نام دیگر این ناودانی، ناودانی اروپایی است که  یکی از پروفیل های ناودانی در کشور است و در برابر سایر ناودانی های حاضر در بازار وزن بیشتری دارد. به طور کل از ناودانیUNP به طور معمول  در پروژه های خیلی  بزرگ یا ساختارهای صنعتی استفاده می شود.

 

کاربرد های این مدل ناودانی:

1-به شکل تکی و یا جفت در باد بندها

2- به صورت تکی و دوبل در تیر ها

3-به شکل جفت و به صورت قوطی در ستون ها

 

قالب تیرچه ناودانی

یکی دیگر از قالب های فلزی بتن، قالب تیرچه است. قالب تیرچه بتنی ساخته شده از  ورق 4 میل به صورت ناودارنی و در طول های گوناگون است و  در سقف های ساختمان ها کاربرد فراوان دارند.

مجموعه آرسیس فولاد پیشرو در زمینه فروش انواع قالب تیرچه های ناودانی است. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت با کارشناسان ما در مجموعه تماس بگیرید.

ناودانی پلاستیکی

به طور کل پروفیل پلاستیکی کاربرد های زیادی برای تولید تسمه، تیرآهن، ناودانی، قطعات خودرو، پروفیل های در و پنجره و …. دارد. از خصوصیات خاص ناودانی پلاستیکی، باید به تفاوت رنگ آن و عام پسند بودن این مقطع اشاره کرد. برای خرید ناودانی پلاستیکی باید به مواد اولیه و کیفیت ساختاری آن و همچنین میزان افزودنی ها دقت کنید. ناودانی پلاستیکی در اندازه های 1 تا 50 میلی متری تولید می شوند.

 

صادرات ناودانی

امروزه که با رکود داخلی مواجه هستیم، امید است که تولیدکنندگان ناودانی صادرات بیشتری به بیرون مرزی داشته باشند زیرا  تجار خارجی در کشرهای افغانستان، پاکستان، عراق و تمامی کشورهای همسایه به جز ترکیه که در تولید ناودانی خودکفا هستند، نیازمند محصولات  صادراتی ایران هستند. واردات ناودانی به مقدار زیادی کم شده است و تولیدات داخلی تکمیل کننده نیاز های درونی می باشد. البته هنوز هم واردات در مقابل صادرات انجام می شود. در مورد  واردات ناودانی نیز، معمولا ابعاد 18 به بالا یا همان ناودانی صنعتی که به ناودانی سنگین نیز معروف است در ایران وارد می شود زیرا هنوز تکنولوژی تولید این مدل ناودانی در ایران رواج پیدا نکرده است.

روش تولید انواع ناودانی صنعتی

برای تولید انواع ناودانی صنعتی و ساختمانی دو روش کلی وجود دارد که عبارتند از روش پرسی و روش فابریک. در روش تولید ناودانی به شکل پرسی از ورق های فولادی استفاده می کنند و در ادامه توسط دستگاهی به نام رول فرمینگ که یک دستگاه پرس می باشد شکل ناودانی به ورق می دهند. اما در روش فابریک در ابتدای تولید قطعه به صورت ناودانی خارج می شود و در دو دسته ناودانی نورد گرم و نورد سرد طبقه بندی می گردند.

قیمت انواع ناودانی صنعتی

ناودانی نیز مانند دیگر قطعات فولادی به علت نوسان در قیمت آهن و همینطور دلار دچار نوسان و تغییر می شود. با توجه به وزن و جنس آن قیمت ناودانی و همچنین محصولات دیگر همانند قیمت نبشی نیز متغیر خواهد بود.