امروز : پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

اشکال مختلف میلگرد ها و کاربرد شان در صنعت

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1398/11/12 0

مثال هایی از انواع میلگرد و کاربرد آن ها: اگر بخواهیم از لحاظ مکانیکی میلگرد ها را دسته بندی کنیم . اشکال مختلف میلگرد ها را به چند بخش کلی تقسیم نمود. که عبارتند از انواع میلگرد های صاف که یک آن را نشان می دهند. و نوع بعدی میلگرد آجدار ساده می باشد که در صورت پیچیده بودن آج…

مثال هایی از انواع میلگرد و کاربرد آن ها:

اگر بخواهیم از لحاظ مکانیکی میلگرد ها را دسته بندی کنیم . اشکال مختلف میلگرد ها را به چند بخش کلی تقسیم نمود.

که عبارتند از انواع میلگرد های صاف که یک آن را نشان می دهند. و نوع بعدی میلگرد آجدار ساده می باشد که در صورت پیچیده بودن آج های آن این نوع میلگرد را سخت با آج های پیچیده می نامند .

نوع دیگر آن یعنی نوع چهارم میلگرد نوع سخت آن با اج پیچیده می باشد که تنها یک آج دارد . در ادامه این مطلب از آرسیس فولاد اشکال مختلف میلگرد ها را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

میلگرد رکابی:

برای نگه داشتن میلگرد های عمودی یا طولی در حالت ممتد از میلگرد رکابی استفاده می شود.

میلگرد ادکا:

جهت حفظ نیروی برشی و لنگر های غیر مثبت در تکیه گاه تیر کاربرد دارد.

میلگرد راستا:

برای بالا بردن استقامت کششی بتن مورد استفاده قرار می گیرد.

میلگرد خزک:

برای جای دادن دو شبکه پشت سر هم با فاصله ی خاص در درون قالب از میلگرد خزک استفاده می شود.

انواع میلگرد

انواع میلگرد

میلگرد سخت  با سه دسته یا زیر گروه به نام ساده یا پیچیده یا آج های پیچیده شناخته می شود .

در دسته بندی دیگر اشکال مختلف میلگرد ها می‌توان میلگردها را در کاربردهای مختلف دسته بندی کرد که در این صورت رکابی  ، خرک ،   نوع سنجاقک و نوع خاموت را می‌توان در این قسمت جای داد .

در بازار نیز اشکال مختلف میلگرد های کربن دار ، اروپا ، گالوانیزه ، پوشش اپوکی،  ضد زنگ، تقویت شده با پلیمر که از جنس فایبرگلاس می باشد را نام برد. و در این نام ها به فروش می رسد.

در ایران کارخانه های ابهر ، کویر کاشان، نطنز، متین ،ظفر ، بناب، آلیاژی یزد وظیفه تولید میلگرد ساده و همچنین نوع آجدار را به عهده دارند.

اگر در این کارخانه ها میلگرد ها با شعاع کمتر است ۳ میلی متر تولید شود دیگر با نام مفتول به فروش می رسد. که این نوع از  فولاد را می‌توان به صورت کلاف در بازار یافت .

میلگردها اگر در سازهای مختلف ساخته شوند کاربرد هایشان با یکدیگر متفاوت است. مثلاً میلگرد با سایز حدود یک و نیم در آرماتور بندی به کار میرود.

همچنین اگر سایت های بزرگتر انتخاب شود به سمت استفاده برای نجاری یا کار های حرارتی یا مفتول به کار میرود.

همچنین میلگرد را می توان از لحاظ نسبت وزن به سایز مورد مقایسه قرار داد طبیعی است که با بالا رفتن سایز میلگرد ها و وزن آنها در مترمکعب بیشتر می شود اما نسبت سایز به وزن با سایز های کوچک بسیار بزرگتر از نسبت سایز به وزن در سایز های بالاتر می باشد .

مثلاً نسبت سایز به وزن میلگرد با سایز شیش و نیم حدود ۳ تا ۴ می باشد اما نسبت سایز به وزن میلگرد آجدار با سایز ۲۵ حدود ۱ تا ۲ می باشد. در ساختمان ها از میلگردهای آج رکابی، اتکا، سنجاقک، خاموت و راستا استفاده می‌شود که عملکردهای مختلفی و کاربردهای گوناگونی دارند.

میلگرد حرارتی و پاره ای توضیحات

میلگرد حرارتی :

جهت از بین بردن تنش های اضافی در بتن مورد استفاده قرار می گیرد. برای استفاده از این میلگرد ها، در حالت عمودی که حدو 2 cm  از قسمت رویی تیر پایین تر است قرار می گیرند. کم ترین سطح  میلگرد حرارتی 25/1 سانتی متر بوده که با قطر 5 سانتی متر ساخته می شود.

نقش میلگرد حرارتی:

عموما تنها وظیفه این میلگرد پیش گیری از اتش سوزی یا استقامت کششی و فشاری نیست بلکه میلگرد حرارتی وظایف دیگری نیز دارد.

1)برای باربری در سقف تیرچه های بلوک 2)بعد از مرحله بتن ریزی، برای پیشگیری از شکاف های حرارتی از میلگرد حرارتی استفاده می شود. 3)برای حفظ یکپارچگی دیافراگم سقف منازل از میلگرد حرارتی استفاده می شود. متخصصان آرسیس فولاد اطلاعات مرتبط با قیمت و انواع میلگرد حرارتی را در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد.

میلگرد سنجاقی:

برای بالابردن استقامت سازه از میلگرد سنجاقی استفاده می شود. این نوع میلگرد به القاب دیگری مثل قلاب دوخت، آرماتور دوخت، سنجاقکی و ….معروف است. میلگرد سنجاقی در سازه های بتنی بسیار پر کاربرد است و علت آن اثر این نوع بر عملکرد و تغییر حالت ستون هاست. به طور کل شکل ظاهری میلگرد سنجاقی مثل یک میلگرد مستقیم با انتهای خم شده است. شرکت آرسیس فولاد با به کارگیری دانش و تکنولوژی نکات ویژه ای برای بستن میلگرد سنجاقی و کاربرد آن در اختیار شما عزیزان قرار می دهند.

 

تیم ما همه روزه پاسخگوی شما عزیزان در ارتباط با میلگرد های گوناگون خواهند بود.

کارشناسان مجرب و حرفه ای آرسیس فولاد آسمان ، به طور پیوسته ، به رایگان مشاوره خرید و فروش انواع میلگرد ، تیرآهن ، نبشی و ناودانی و اشکال گوناگون آن را ارائه می دهند . برای مشاوره رایگان خرید میلگرد و به طور کلی خرید و فروش آهن آلات و فولاد با متخصصین ما در ارتباط باشید.

شماره تلفن سریع تهران ما :  54774