امروز : جمعه 10 فروردین 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

استفاده از فولاد نهایی شده

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1398/11/30 0

فولاد در اکثر مصـارف و صنایع مختلف از جمله پرکاربرد و محبوب‌ ترین کالا محسوب می‌شوداز این رو می توانــد نقــش بسیار مهم و کلیدی را در بهبــود بهـره وری انـرژی در سـاختمان ها، کارخانجـات، ماشـین آالت CO2 هنـگام و حمـل و نقـل اجرا کنـد. میـزان کم شدن انتشـار اســتفاده از فولاد هــای گریــد بــالا در مصــارف خــاص، تــا 6…

فولاد در اکثر مصـارف و صنایع مختلف از جمله پرکاربرد و محبوب‌ ترین کالا محسوب می‌شوداز این رو می توانــد نقــش بسیار مهم و کلیدی را در بهبــود بهـره وری انـرژی در سـاختمان ها، کارخانجـات، ماشـین آالت CO2 هنـگام و حمـل و نقـل اجرا کنـد. میـزان کم شدن انتشـار اســتفاده از فولاد هــای گریــد بــالا در مصــارف خــاص، تــا 6 CO2  حاصـل از تولیـد خـود فولاد برابـر بیش ـتر از کاهـش نشـر پیشـرفته اسـت. بـه عنـوان نمونه، فولادهـایی که اسـتحکام زیاد که منجر به کاهش وزن کامیون ها می شوند و باعث می شود در تـا محصولات مختلف دیگری را بـرای همـان میـزان انتشـار هـر کیلومتـر حمـل کننـد. به علاوه فولاد هـای الکتریکـی بهبـود یافته ترانسـفور ماتورهای بسـیار کار آمدتـر و پربازده تری تولیـد می کننـد و به تبع آن موتورهـا بـه طـور چشمگیری انـرژی کم تری ر ا مصرف می کنند. در این مطلب از آرسیس فولاد نحوه استفاده از فولاد نهایی شده را بررسی می کنیم.

فـولاد همچنیـن امکان بازیافـت مـواد دیگـر را از طریـق به کار گرفته شـدن در سـاخت تجهیـزات بازیافـت کننـده فراهـم می کنـد و در پی آن اهمیت بالایی را در اقتصاد دارد. نقــش کلیــدی دیگـری کـه فـولاد در اقتصـاد دورانـی دارد ارتبـاط نزدیـک بـا مصـرف کننـده و ارتقـاء طراحـی و گریـد فـولاد اسـت.

توسعه آخرین دستاورد های تکنولوژی  CO2 یــا حتــی ثابــت نگــه داشــتن مقدار آن مســتلزم پیشرفت و معرفــی تکنولوژی هــای نویــن در صنعــت فولاد ســازی اســت کــه در آن درصد  از کربــن مشــاهده CO2  باشــد. ایــن رویکــرد شــده و شــامل اســتفاده مجــدد از ممکــن اســت موفــق باشــد و بــه کاهــش انتشــار گازهــای گلخانــهای در صنعــت فــوالد کمــک کنــد. بهعنــوان مثــال: در اروپــا، HIsarna  ثابــت کــرده کــه در مقیــاس آزمایشــی کارخانــه موفقــی اســت. پــروژه HIsarna از طریــق ترکیبــی از موسسـات دولتـی و شـرکای کنسرسـیوم فـوالد اروپـا تامیـن مالـی مـی شـود. در ژاپـن، یکـی دیگـر از برنامـه هـای تحقیق و توسـعه بـا نـام “COURSE50 “کـه توسـط دولـت پشـتیبانی مـی شـود، در حـال انتقـال از مرحلـه آزمایشـی بـه مقیـاس نیمـه صنعتـی اسـت. در آمریــکای شــمالی، فعالیتهایــی در قالــب برنامــهای بــا CO2 زیــر عنــوان آخریــن دســتاوردهای تکنولــوژی کاهــش نظـر مؤسسـه آهـن و فـوالد آمریـکا در حـال انجـام اسـت. این برنامـه کـه توسـط وزارت انـرژی ایـاالت متحـده حمایـت مالی میشــود، یــک فراینــد آهنســازی نوآورانــه را در دســتور کار قـرار داده اسـت. عـاوه بـر ایـن، کشـورهای منطقـه اقیانـوس آرام طـی اجالسـی توافـق کردنـد تـا یـک کتـاب مرجـع بـا 1 بـرای بـه عنـوان “تکنولوژیهـای پـاک پیشـرفته اشــتراک گــذاری فرایندهــای فوالدســازی و تکنیکهــای افزایـش بازدهـی انـرژی بـه چـاپ برسـانند. در مناطـق دیگـر دنیـا برنامههـای دیگـری در ایـن رابطـه در حـال اجراسـت که از آن جملــه میتــوان بــه برنامــه POSCO در کــره و برنامــه شــرکت Steel China در تایــوان اشــاره نمــود. تکنولوژیهــای جــذب و ذخیرهســازی کربــن هنــوز بــه آن درجـه از رشـد و تکامـل نرسـیدهاند کـه بخواهنـد بـه عنـوان یـک گزینـه جـدی و قابـل قبـول بـرای صنایـع آهـن و فـوالد مطـرح باشـند و همچنـان بـه حمایتهـای دولتـی و بخـش خصوصـی نیازمندنـد.

فولاد نهایی شده

فولاد نهایی شده

به اشتراک گذاشتن تکنولوژی در هنگام فولاد نهایی شده

انجمــن WorldSteel بــا همــکاری شــرکتهای عضــو، در مــورد موضوعاتــی کــه صنعــت فــولاد را تحــت تأثیــر قــرار می دهنـد گزارش هـای فنـی تولیـد می کنـد. بسـیاری از ایـن گزارش هــا بــه وســیله سیســتم های اشــتراک گذاری آنالیــز و سیسـتم های سـنجش از راه دور بـه روز می شـوند و به طـور موثـر بـه بهبـود عملکـرد زیسـت محیطـی کارخانه هـای فولاد در سراسـر جهـان کمـک می کننـد. نمونه هـای اخیـر شـامل کیفیـت هـوا، محصـوالت جانبـی، مصـرف انـرژی، نگهـداری و قابلیـت اطمینـان، مـواد خـام و مدیریـت آب اسـت.

برنامه توسعه بازار

انجمـن WorldSteel دارای تعـدادی برنامـه توسـعه بـازار اسـت کـه بیشـتر روی بهبود بهـره وری مصـرف انـرژی در بخش های مصـرف کننـده فـولاد تمرکـز دارد. یکـی از زیـر مجموعه هـای ایـن انجمـن بـا نـام WorldAutoSteel برنامه هایـی بـرای بهینـه ســازی مصــرف فــولاد در خودروهــای نســل آینــده، یعنــی خودروهـای هیبریـدی و الکتریکـی در زمینه فولاد نهایی شده دارد.

 شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت و نحوه فروش میلگرد، فروش ورق فلزی، فروش نبشی و فروش ناودانی با کارشناسان آرسیس فولاد تماس بگیرید.


برچسب‌ها: