امروز : جمعه 31 فروردین 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

کناف بهتر است یا رابیتس

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/02/31 0

ایجاد سقف کاذب به شیوه های مختلف یکی از روش هایی است که در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته است و افراد زیادی برای زیبایی بخشیدن به سقف ساختمان های خود و ایجاد نور پردازی بر روی سقف از سقف های کاذب استفاده می کنند. برای ایجاد سقف کاذب می توان از دو…

ایجاد سقف کاذب به شیوه های مختلف یکی از روش هایی است که در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته است و افراد زیادی برای زیبایی بخشیدن به سقف ساختمان های خود و ایجاد نور پردازی بر روی سقف از سقف های کاذب استفاده می کنند. برای ایجاد سقف کاذب می توان از دو روش کناف و رابیتس استفاده کرد که به علت وجود مزایایی که رابیتس نسبت به کناف دارد گزینه مناسب تری می باشد. در این مقاله این موضوع که کناف بهتر است یا رابیتس پرداخته شده است.

معرفی کناف به عنوان سقف کاذب

به صفحه روکش داری که از جنس گچ می باشد کناف گفته می شود. در واقع می توان گفت که نسخه پیشرفه تر گچ، کناف می باشد که معمولا برای تزئینات مختلف از آن استفاده می شود. برای ایجاد طرح های مختلف بر روی سقف و دیوارها کناف بهتر از گچ عمل کرده و می توان تزئینات مختلفی را در ساختمان توسط کناف انجام داد. سابقه کناف در کشور به سال های زیادی بر می گردد و در حدود 80 سال است که ساختمان سازان از این مصالح در ساختمان های مختلف استفاده می کنند. می توان پس از اجرای کناف با توجه به دکوراسیون منزل و سلایق آن را رنگ آمیزی نمود.

رابیتس چیست؟

سیستم رابیتس به طور کلی با کناف متفاوت می باشد و در آن از میلگرد و سیم های مخصوص رابیتس استفاده می شود تا بتوان یک سقف کاذب ایجاد کرد. رابیتس این قابلیت را دارد که بتوان آن را در طرح ها و مدل های مختلف اجرا نمود و سیم ها و میلگردها را به علت انعطافی که دارند با توجه به سلیقه و طرح مد نظر فرم دهی کرد. در اجرای رابیتس از یک سری پروفیل های گالوانیزه نیز استفاده می شود و میلگردها و سیم ها به آن جوش داده می شود تا شبکه ای فلزی ایجاد شده و طرح مورد نظر اجرا گردد.

کناف بهتر است یا رابیتس

سوالی که ممکن است برای بسیاری از افراد پیش بیاید این است که کناف بهتر است یا رابیتس؟ در پاسخ به این سوال باید به مزایا و معایبی که هر یک دارند اشاره کرد. در سقف کاذب کناف ضایعاتی که ایجاد می شود بسیار کم بوده و کثیف کاری زیادی ندارد، همچنین سرعت بالا در ساخت از دیگر مزایای آن محسوب می شود. اما نسبت به رابیتس دارای مقاومت کمتری می باشد. از معایبی که اجرای کناف دارد این است که برای اجرای َآن نیاز به نیروی متخصص می باشد و اجرای آن از دست هر کسی ساخته نیست.

رابیتس دارای انعطاف زیادی می باشد و می توان انواع اشکال را در طرح های مختلف ایجاد کرد. از مزایای رابیتس می توان به ترک خوردگی کمتر آن اشاره کرد. به علت استفاده از ورق های گالوانیزه در رابیتس امکان زنگ زدن در آن وجود ندارد. همچنین اجرای آن نیاز به تخصص خاصی ندارد و افراد مختلف می توانند با کمی دقت، خودشان اقدام به اجرای آن نمایند.

اگر بخواهیم به صورت کلی بررسی کنیم در پاسخ به این سوال که کناف بهتر است یا رابیتس باید گفت که با توجه به ویژگی هایی که ذکر شد استفاده از رابیتس دارای مزایای بیشتری نسبت به کناف می باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت نبشی، قیمت ناودانی، قیمت ورق فلزی و محصولات دیگر با کارشنساسان آرسیس فولاد تماس بگیرید.