امروز : چهارشنبه 29 فروردین 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

چهار پهلو ترانس

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/01/02 0

چهار پهلو ترانس از انواع چهار پهلوهای فولادی می باشد که در صنعت کاربرد بسیاری دارند. چهار پهلوها مقاطعی مانند تسمه می باشند با این تفاوت که دارای ضخامت بیشتری نسبت به تسمه ها می باشند. چهار پهلوها در انواع مختلفی تولید می شوند که در این مقاله به آن ها پرداخته شده است. همچنین معرفی چهارپهلوی ترانس در این…

چهار پهلو ترانس از انواع چهار پهلوهای فولادی می باشد که در صنعت کاربرد بسیاری دارند. چهار پهلوها مقاطعی مانند تسمه می باشند با این تفاوت که دارای ضخامت بیشتری نسبت به تسمه ها می باشند. چهار پهلوها در انواع مختلفی تولید می شوند که در این مقاله به آن ها پرداخته شده است. همچنین معرفی چهارپهلوی ترانس در این مطلب به طور مفصل توضیح داده شده است.

چهار پهلو چیست؟

در صنایع مختلف و همچنین در ساختمان سازی از مقاطعی به نام چهار پهلو استفاده های زیادی می شود. چهار پهلوها مقاطعی 4 ضلعی از جنس فولاد می باشند و با تسمه ها شباهت زیادی دارند. اما قطر چهار پهلو نسبت به تسمه بیشتر می باشد. پهار پهلو را در اندازه های مختلف تولید می کنند و انواع مختلفی از آن ها برای کاربردهای ویژه تولید می شوند. چهارپهلو را توسط دو روش نورد سرد و نورد گرم تولید می کنند که در نهایت محصول به دست آمده توسط هر یک از روش ها به کاربردی خاص می انجامد.

معرفی چهار پهلو ترانس و شیوه تولید آن

یکی از انواع مرغوب چهار پهلوها، چهار‌پهلو ترانس می باشد. این نوع چهار پهلو از نظر دقت ابعادی و خواص سطح، از کیفیت بالایی برخوردار است. برای تولید چهار‌پهلو ترانس در ابتدا شمش های فولادی را در کوره های مخصوص قرار می دهند و حرارت می دهند و به روش ریخته گری پیوسته ذوب می کنند. سپس شمش ها را با طول های مشخص برش می دهند و برای این که اندازه مورد نظر به دست آید آن ها را نورد می کنند. قبل از نورد کردن آن ها را در پیش کوره قرار داده و در دماهای بالا حرارت می دهند. نورد کردن چهار پهلوها را در چندین مرحله انجام می دهند. در مرحله بعد شمش ها را که قابلیت شکل پذیری زیادی پیدا کرده اند از غلتک عبور میدهند تا شکل چهار پهلو به خود بگیرد. چهار پهلویی که توسط این روش به دست می آید چهار پهلوی نرمال نام دارد که سطحی تیره دارد و تلورانس ابعادی آن زیاد است.

در صورتی که بخواهند چهار‌پهلو ترانس به دست آورند باید چندین بار پرداخت سطحی را بر روی چهار پهلوی نرمال انجام دهند. برای این کار فرایندهای سنگ زنی و پولیش کاری را بر روی سطح چهار پهلو انجام می دهند. این کار را چندین مرحله انجام می دهند تا سطح چهار پهلو کاملا براق و صاف شود. محصول به دست آمده از تلورانس ابعادی کمی برخوردار است و چهار‌پهلو ترانس نام دارد.

کاربرد چهار پهلو ترانس

به علت سطح ویژه ای که این نوع چهار پهلو دارد از آن در صنایع متفاوتی استفاده می گردد. می توان از چهارپهلو ترانس در ساخت نرده، مغزی درب، ساخت حفاظ و … استفاده کرد. به طور کلی در مواردی که دقت ابعادی از اهمیت زیادی برخوردار است بهتر است از این نوع چهارپهلو استفاده شود.

ابعاد چهار پهلو ترانس

چهار پهلوها را معمولا در طول های 5.5 تا 6.5 متری تولید می کنند. ضخامت چهار پهلوها معمولا از 10 تا 150 میلی متر متغیر است. اما چهار‌پهلو ترانس از نظر ضخامت در دو دسته زیر 10 میلی متر و بالای 10 میلی متر وجود دارد و در طول های 4 تا 6.5 متری تولید می شود.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت ناودانی، قیمت نبشی، قیمت ورق فلزی، قیمت میلگرد و قیمت تیرآهن با کارشناسان آرسیس فولاد تماس بگیرید.

سایر اخبار
تسمه نوردی
ورق ST52
ST52 ورق »