امروز : جمعه 10 فروردین 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

ورق فلزی پانچ شده

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/01/18 0

به شیت ها یا ورق های فلزی که دستگاه های مخصوص بر روی آن ها پانچ هایی با قطرهای مختلف ایجاد می کنند ورق فلزی پانچ شده می گویند. سوراخ های ایجاد شده در ورق های پانچ شده می توانند در اشکال مختلف وجود داشته باشند.  ورق های فلزی پانچ شده در انواع مختلفی وجود دارد که از هر یک…

به شیت ها یا ورق های فلزی که دستگاه های مخصوص بر روی آن ها پانچ هایی با قطرهای مختلف ایجاد می کنند ورق فلزی پانچ شده می گویند. سوراخ های ایجاد شده در ورق های پانچ شده می توانند در اشکال مختلف وجود داشته باشند.  ورق های فلزی پانچ شده در انواع مختلفی وجود دارد که از هر یک در کاربردی ویژه استفاده می گردد. در این مقاله به آشنایی با ورق فلزی پانچ شده می پردازیم.

آشنایی با ورق فلزی پانچ شده

به طور کلی به عملیات سوراخ کردن ورق ها پانچ گفته می شود. دستگاه های مخصوصی جهت پانچ کردن ورق ها وجود دارد که توانایی این را دارند که ورق ها را با ضخامت 1 میلی متری سوراخ کنند. این سوراخ ها می توانند در فواصل مختلف و به اشکال مختلف مانند زیگزاگی، ردیفی، منظم و غیر منظم باشند. به دستگاهی که عمل پانچ کردن را انجام می دهد دستگاه CNC گفته می شود. ورق های پانچ شده را معمولا در زمینه دکوراسیون و تزئینات و دیگر موارد به کار می برند که در ادامه به کاربرد آن ها پرداخته شده است.

دستگاه CNC چیست؟

CNC مخفف واژه  Computer Numerical Control به معنای ماشین های کنترل عددی می باشد. این دستگاه ها به صورت کامپیوتری قطر و فواصل سوراخ ها را کنترل می کنند. البته در گذشته به جای CNC از دستگاه NC استفاده می شد که همین کار را به صورت دستی و بدون حضور کامپیوتر انجام می داد. CNC توانایی پانچ کردن انواع ورق ها و قالب ها از قبیل قالب های گرد، قالب های لوبیایی، قالب های چهارگوش، قاب های شش ضلعی و … را در قطرهای مختلف دارد. همچنین توسط این دستگاه می توان طرح هایی مانند گل، برگ و دیگر اشکال را در ورق ها ایجاد کرد.

انواع ورق فلزی پانچ شده

پس از آشنایی با ورق فلزی پانچ شده لازم است تا با انواع آن نیز آشنا شوید. ورق پانچ یا مشبک در انواع مختلفی از قبیل ورق پانچ سیاه، گالوانیزه، ورق پانچ روغنی، آلیاژی، رنگی، استیل، آلومینیوم، کامپوزیت و مسی وجود دارد. تمامی این ورق ها قابلیت پانچ شدن با دستگاه را دارند و با توجه به نوع کاربرد می توان از هر یک استفاده کرد.

کاربردهای ورق پانچ شده

ورق های پانچ شده را در موارد مختلفی از صنعت تا دکوراسیون می توان استفاده کرد. در زیر به تعدادی از این کاربردهای مهم اشاره شده است:

  • ساخت دستگاه های کشاورزی
  • ساخت حفاظ های فلزی برای اماکن ورزشی
  • ساخت حفاظ برای اماکن نظامی و زندان ها
  • استفاده از ورق پانچ در آسانسور
  • استفاده در ایستگاه های اتوبوس
  • استفاده در ساخت قطعات لوازم خانگی
  • استفاده در معماری
  • ساخت غربال های فلزی
  • تزئینات و آثار هنری

مزایای پانچ کردن

علاوه بر پانچ کردن توسط دستگاه، به وسیله لیزر نیز می توان در انواع ورق ها سوراخ های متفاوت ایجاد کرد. اما استفاده از لیزر هزینه بالایی دارد و همچنین مدت زمان انجام عملیات طولانی تر می باشد. پانچ کردن مزایای زیادی نسبت به لیزر دارد. با استفاده از پانچ سرعت در فرم دهی و برش قطعات به شدت بالا می رود و دقت آن در حد هزارم میلی متر می باشد. توسط دستگاه می توان انواع فرم ها را در اشکال مختلف در ورق های فلزی و غیر فلزی ایجاد کرد. همچنین در روش پانچ توسط دستگاه ضایعات کمتری هدر می رود و هزینه کمتری نسبت به لیزر دارد. سطح سوراخ شده توسط دستگاه بسیار مسطح می باشد. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ورق فلزی، قیمت نبشی و ناودانی و محصولات دیگر با کارشناسان آرسیس فولاد تماس بگیرید.