امروز : سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

ورق آلومینیوم براق

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/04/03 0

ورق آلومینیوم براق یکی از محصولات فولادی است که توسط کارخانه های مختلف فولاد تولید و به بازار عرضه می شود. این ورق ها دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند که استفاده از آنها را در صنایع مختلف گسترده کرده است. صنعت آلومینیوم یکی از صنایعی است که رشد بسیار زیادی داشته است و مصرف آن پس از…

ورق آلومینیوم براق یکی از محصولات فولادی است که توسط کارخانه های مختلف فولاد تولید و به بازار عرضه می شود. این ورق ها دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند که استفاده از آنها را در صنایع مختلف گسترده کرده است. صنعت آلومینیوم یکی از صنایعی است که رشد بسیار زیادی داشته است و مصرف آن پس از آهن و فولاد از پرمصرف ترین فلزات محسوب می شود. برای تهیه ورق های آلومینیومی از فلز آلومینیوم استفاده می کنند که در ادامه به معرفی این فلز و همچنین معرفی ورق های آلومینیوم و ویژگی ها و کاربردهایی که دارند اشاره شده است.

معرفی فلز آلومینیوم

یکی از عناصری که به مقدار زیادی در پوسته زمین یافت می شود آلومینیوم است و این فز دارای سومین رتبه پس از اکسیژن و سیلیسیم از لحاظ فراوانی بر روی زمین می باشد. آلومینیوم در جدول تناوبی دارای عدد اتمی 13 بوده و از لحاظ ظاهری کاملا نرم و چکش پذیر می باشد. این فلز دارای رنگی نقره ای می باشد و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. آلومینیوم نسبت به دیگر فلزات از قیمت پایین تری برخوردار می باشد و از لحاظ اقتصادی فلزی با صرفه به شمار می رود.

ورق آلومینیوم چیست؟

ورق های آلومینیومی را در صنایع مختلف به علت خواص ویژه ای که این ورق دارد به کار می برند. این ورق را به دو صورت رول و شیت در بازار به فروش می رسانند و نحوه تولید آنها نیز به روش نورد گرم می باشد. این ورق ها را در ابعاد و اندازه های مختلف و ضخامت های متنوعی تولید کرده و از آن در موارد مختلف استفاده می کنند. ساخت ورق های آلومینیومی به عت خواصی مانند شکل پذیری بالایی که دارد سختی زیادی نداشته و به همین دلیل این ورق ها دارای قیمت نسبتا پایینی می باشند. در ادامه به ویژگی هایی که این ورق ها دارند پرداخته شده است.

ورق آلومینیوم چه ویژگی هایی دارد؟

پایین بودن وزن ورق های آلومینیومی از مهمترین ویژگی های آنها می باشد که باعث شده از این ورق ها استفاده های فراوانی بشود. انعطاف پذیری و شکل پذیری بالایی که این ورق ها دارند باعث می شود تابه راحتی بتوان آنها را خم کرد و به فرم های مختلف تبدیل نمود. همچنین این ورق ها دارای ظاهر و سطحی براق می باشند که باعث می شود از ورق آلومینیوم براق در موارد تزئیناتی نیز استفاده شود. ویژگی مهم دیگر این نوع ورق ها مقاومت بالای آنها در برابر خوردگی و زنگ زدن می باشد و می توان آنها را در محیط های مرطوب و اسیدی نیز مورد استفاده قرار داد.

از ورق های آلومینیومی در چه مواردی استفاده می شود؟

در ساخت انواع لوازم خانگی مختلف، صنعت هواپیماسازی، ریل سازی، داروسازی و صنایع نظامی این ورق ها را مورد استفاده قرار می دهند. همچنین در صنعت ساختمان سازی در موارد مختلفی مانند ساخت درب و پنجره و … ورق های آلومینیومی مورد استفاده قرار می گیرد.

کارشناسان آرسیس فولاد می توانند شما را در زمینه انواع محصولات فولادی و قیمت آنها مانند انواع ناودانی و نبشی، قیمت ورق های فلزی و … راهنمایی کرده تا بتوانید بهترین انتخاب را با مناسب ترین قیمت داشته باشید.