امروز : جمعه 10 فروردین 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

نگاه کلی به فلز آلومینیوم

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/03/27 0

نگاه کلی به فلز آلومینیوم - فلز آلومینیوم یکی از عناصر جدول تناوبی می باشد که پس از اکسیژن و سیلیسم فراوان ترین عنصری است که در پوسته زمین وجود دارد. آلومینیوم را به صورت ناخالص از قدیم و دوران یونان باستان مورد استفاده قرار می داده اند. میزان تقاضای آلومینیوم در جهان نسبت به دیگر فلزات بسیار زیاد بوده…

نگاه کلی به فلز آلومینیوم – فلز آلومینیوم یکی از عناصر جدول تناوبی می باشد که پس از اکسیژن و سیلیسم فراوان ترین عنصری است که در پوسته زمین وجود دارد. آلومینیوم را به صورت ناخالص از قدیم و دوران یونان باستان مورد استفاده قرار می داده اند.

میزان تقاضای آلومینیوم در جهان نسبت به دیگر فلزات بسیار زیاد بوده است که این موضوع باعث توسعه و پیشرفت کشورهای مربوط و اشتغال زایی زیادی شده است.

این مقاله نگاه کلی به آلومینیوم و وضعیت آن در جهان را بررسی کرده است.

آلومینیوم چیست؟

عنصر شماره 13 جدول تناوبی، آلومینیوم می باشد که در گروه فلزات قرار گرفته است و دارای خواصی مانند چکش پذیری و نرم بودن می باشد که این خواص باعث استفاده گسترده آن در صنعت شده است.

میزان واکنش پذیری ان فلز بسیار بالاست و به سرعت با دیگر عناصر وارد واکنش می شود و به همین دلیل آلومینیوم را به صورت خالص نمی توان در طبیعت پیدا کرد. سنگ بوکسیت یکی از منابع مهمی است که توسط روش هایی می توان آلومینیوم را از آن استخراج و مورد استفاده قرار داد.

اهمیت و ویژگی های آلومینیوم چیست؟

دلیل اهمیت زیادی که فلز آلومینیوم در صنعت دارد ویژگی هایی است که برای آن وجود دارد و آن را از دیگر فلزات متمایز کرده است. یکی از ویژگی هایی که این فلز دارد استحکام بالای آن می باشد که باعث گستردگی آن در صنایع مختلف شده است.

علاوه بر استحکام بالا، آلومینیوم دارای وزن سبکی نیز باشد که یکی از مهم ترین مزیت های این فلز به شمار می آید.
خاصیت ارتجاعی این فلز باعث می شود تا در صورتی که به آن ضربه ای وارد شود، بتواند دوباره به حالت اولیه خود بازگردد و در واقع می توان گفت آلومینیوم فلزی چکش خوار است که به کاربرد گسترده آن در صنعت کمک بسیاری کرده است.

در ادامه نگاه کلی به آلومینیوم و وضعیتی که در جهان دارد پرداخته شده است.

نگاه کلی به آلومینیوم

به آلومینیوم فولاد قرن 21 گفته می شود و آلومینیوم جزء فلزاتی است که در سال های اخیر با تقاضای زیادی در جهان مواجه شده است.

در ایران نیز مجموع ظرفیت تولید آلومینیوم 750 هزار تن در سال می باشد که پیش بینی می شود تا سال 2025 این رقم به میزان 900 هزار تن برسد.
شرکت آلومینیوم ایران یا ایرالکو در اراک و شرکت های المهدی و هرمزآل از تولید کنندگان بزرگ آلومینیوم در کشور ما می باشند.

با نگاه کلی به آلومینیوم و وضعیت آن به علت کاربردهای متنوعی که دارد و نوآوری ها و خلاقیت هایی که توسط این فلز در سال های اخیر ایجاد شده است می توان گفت که موقعیت این فلز در جهان در حال پیشرفت می باشد و تاثیر بسیاری بر اقتصاد جهانی دارد.

آلومینیوم چه کاربردهایی دارد؟

آلومینیوم را می توان با افزودن آلیاژهای مختلف به کاربردهای متنوعی رساند. از کاربردهای آلومینیوم می توان به استفاده از آن در هواپیما، کشتی، خودرو و راه آهن نام برد. علاوه بر آن در صنعت ساختمان سازی نیز در ساخت انواع درب و پنجره های دوجداره از آلومینیوم استفاده می شود.
لوازم خانگی متنوع را از فلز آلومینیوم تهیه می کنند. همچنین در خطوط انتقال برق فلز آلومینیوم فلزی پر مصرف می باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت ناودانی، قیمت ورق فلزی و محصولات دیگر با کارشناسان آرسیس فولاد تماس حاصل فرمایید.