امروز : چهارشنبه 29 فروردین 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

نبشی، ناودانی و سپری آهنی

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/01/24 0

نبشی، ناودانی و سپری آهنی از محصولات بسیار کاربردی در صنعت ساخت و ساز می باشند که هر یک برای کاربردی ویژه تولید شده و به مصرف خاصی می رسند. نبشی، پروفیلی است که سطح  مقطع آن دارای دو ضلع عمود بر هم بوده، ناودانی نیز از پروفیل های باز به شکل U می باشد و سپری هم مقطعی است…

نبشی، ناودانی و سپری آهنی از محصولات بسیار کاربردی در صنعت ساخت و ساز می باشند که هر یک برای کاربردی ویژه تولید شده و به مصرف خاصی می رسند. نبشی، پروفیلی است که سطح  مقطع آن دارای دو ضلع عمود بر هم بوده، ناودانی نیز از پروفیل های باز به شکل U می باشد و سپری هم مقطعی است که دارای شکل T مانند می باشد. پیشنهاد می شود برای آشنایی با نبشی، ناودانی و سپری آهنی مقاله زیر را مطالعه کنید.

معرفی نبشی، ناودانی و سپری آهنی

هر سه این موارد مقاطعی می باشند که در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند و هر یک به نوعی نقش ویژه ای را در سازه ایفا می کنند. اما برای آشنایی بیشتر به معرفی تک تک این موارد می پردازیم:

نبشی

نبشی را می توان یکی از مهم ترین مصالح مورد استفاده در ساختمان دانست که به صورت های مختلف تکی و یا مرکب استفاده می گردد. نبشی ها با دو ویژگی اندازه بال و ضخامت شناخته می شوند و در دو نوع نبشی بال مساوی و بال نامساوی در بازار وجود دارند. نحوه تولید آنها نیز به صورت فابریک و پرسی می باشد که در نوع فابریک نبشی از ابتدای فرایند تولید به شکل نبشی از خط تولید خارج می گردد اما در نوع پرسی ورق های 6 متری را خم کرده و به آن شکل می دهند تا نبشی تولید شود.

ناودانی

اما ناودانی ها نیز مقاطعی می باشند که شکلی شبیه به U انگلیسی دارند و از یک بال و دو جان تشکیل شده اند. این مقاطع نیز به روش های فابریک نورد سرد و گرم و روش پرسی تولید می شوند و در دو نوع ناودانی ساده و مشبک وجود دارند. کاربرد ناودانی ها در ساخت انواع ماشین آلات، سازه های دریایی و چارچوب ها می باشد.

سپری آهنی

به سپری آهنی پروفیل T نیز گفته می شود و از لحاظ ظاهری دارای دو لبه گرد و لبه تیز می باشند. سپری ها را در موارد مختلفی مانند اسکلت گلخانه ها، ساخت سازه های فلزی مختلف، اتصالات پل ها به ستون ها، سقف های شیشه ای و دیگر موارد به کار می برند. برای تولید سپری آهنی از نورد گرم استفاده می کنند و در ضخامت های مختلف 0.9 تا 2.5 میلی متر وجود دارند.

قیمت نبشی، ناودانی و سپری آهنی

قیمت این محصولات نیز مانند دیگر آهن آلات بر اساس قیمت جهانی آهن تعیین می شود. با توجه به نوساناتی که در بازار آهن وجود دارد و همچنین تغییر در قیمت دلار، قیمت این محصولات نیز متغیر است و بر اساس وزنی که دارند و قیمت هر کیلو آهن به ارزش روز، می توان قیمت آنها را محاسبه نمود. شما می توانید برای اطلاع از قیمت نبشی، قیمت ناودانی و محصولات دیگر با کارشناسان آرسیس فولاد تماس بگیرید.