امروز : پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

ناودانی ذوب آهن

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/02/29 0

کارخانه ذوب آهن اصفهان که قبل از انقلاب داران نام آریا مهر بود در تولید انواع محصولات فولادی فعالیت دارد و بزرگترین کارخانه تولید فولاد در کشور به حساب می آید. این شرکت پروژه های بزرگی را در کشور از جمله تولید ریل، گوگرد زدایی از چدن مذاب، ایستگاه ریخته گری شماره 6، تزریق پودر زغال، گندله سازی و ...…

کارخانه ذوب آهن اصفهان که قبل از انقلاب داران نام آریا مهر بود در تولید انواع محصولات فولادی فعالیت دارد و بزرگترین کارخانه تولید فولاد در کشور به حساب می آید. این شرکت پروژه های بزرگی را در کشور از جمله تولید ریل، گوگرد زدایی از چدن مذاب، ایستگاه ریخته گری شماره 6، تزریق پودر زغال، گندله سازی و … انجام می دهد و همچنین مقاطع فولادی مختلفی مانند ناودانی را نیز تولید و به بازار آهن عرضه می کند. ناودانی ذوب آهن از معروف ترین ناودانی ها می باشد که دارای ویژگی های مخصوص به خود می باشد. در این مقاله به معرفی این نوع ناودانی پرداخته شده است.

معرفی ناودانی و انواع آن

ناودانی ها یکی از انواع مقاطع فولادی پر مصرف می باشند که ساختار آنها از یک جان که به صورت افقی قرار گرفته است و دو بال که عمود بر جان می باشند تشکیل شده است؛ در واقع می توان شکل ظاهری ناودانی را به U انگلیسی تشبیه کرد. ناودانی ها را در دسته پروفیل های باز قرار می دهند. ناودانی ها در صنعت و ساختمان به میزان زیادی به کار گرفته می شوند و آنها را در انواع مختلفی مانند ناودانی ساده و مشبک تولید می کنند. ناودانی ذوب‌آهن اصفهان یکی از انواع ناودانی ها می باشد.

ناودانی ذوب آهن اصفهان

شرکت ذوب آهن اصفهان به تولید محصولات مختلفی مانند انواع نبشی های بال مساوی، تیرآهن های بال نیم پهن، میلگردهای ساده و آجدار، چهار گوش در ابعاد مختلف و ریل های مختلف می پردازد. یکی از محصولاتی که این شرکت تولید می کند ناودانی‌ذوب آهن می باشد. شرکت ذوب آهن این محصول را در اندازه های 140 و 160 میلی متر تولید کرده و به سراسر کشور صادر می کند. برای تولید ناودانی های ذوب آهن از تکنولوژی روز دنیا در کارخانه ذوب آهن استفاده می شود و این نوع ناودانی جزء با کیفیت ترین نوع ناودانی ها می باشد.

روش های تولید ناودانی

برای تولید ناودانی ها از جمله ناودانی های ذوب آهن از روش های مختلفی استفاده می شود. دو روش فابریک و پرسی برای تولید این مقطع به کار گرفته می شود. در روش فابریک شمش های فولادی را وارد کوره های با حرارت بالا می کنند و آنها را از قفسه های نورد ابتدایی عبور می دهند و طول آن را تنظیم می کنند. سپس با عبور آنها از قفسه های میانی و انتهایی ناودانی نهایی خارج می شود.

اما در تولید ناودانی به روش پرسی ورق های فولادی را از وسط برش داده و به وسیله دستگاه های مخصوص آنها را به شکل ناودانی در می آورند. در واقع ناودانی پرسی بر خلاف ناودانی فابریک از ابتدا شبیه به ناودانی نمی باشد.

قیمت ناودانی ذوب آهن

ناودانی های  ذوب آهن اصفهان نیز مانند دیگر مقاطع فولادی از قیمت جهانی آهن تبعیت می کند که آن هم تحت تاثیر نوسانات دلار و ارز می باشد. با محاسبه وزن ناودانی و قیمت معیار آهن، قیمت نهایی آن را محاسبه می کنند. در صورتی که می خواهید از آخرین قیمت های مقاطع فولادی اعم از قیمت ناودانی، قیمت نبشی، قیمت ورق فلزی و محصولات دیگر  اطلاع داشته باشید می توانید با کارشناسان خبره آرسیس فولاد تماس حاصل فرمایید.

همچنین بخوانید:

فروش نبشی و ناودانی در بازار

ناودانی صنعتی