امروز : جمعه 7 اردیبهشت 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

معرفی ناودانی سبک

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/01/21 0

ناودانی سبک یکی از انواع ناودانی هایی می باشد که در صنعت و ساختمان سازی کاربرد زیادی دارد. ناودانی یکی از پروفیل هایی است که با استفاده از عملیات نورد بر روی بیلت ایجاد می شود. ناودانی ها به طور کلی در دو نوع ناودانی‌سبک و سنگین وجود دارند که هر یک را برای استفاده های خاصی به کار می…

ناودانی سبک یکی از انواع ناودانی هایی می باشد که در صنعت و ساختمان سازی کاربرد زیادی دارد. ناودانی یکی از پروفیل هایی است که با استفاده از عملیات نورد بر روی بیلت ایجاد می شود. ناودانی ها به طور کلی در دو نوع ناودانی‌سبک و سنگین وجود دارند که هر یک را برای استفاده های خاصی به کار می برند. در این مطلب به معرفی ناودانی سبک و تفاوت آن با ناودانی سنگین پرداخته شده است.

ناودانی چیست؟

ناودانی یکی از انواع پروفیل های باز می باشد که از دو قسمت جان و بال های عمود بر جان تشکیل شده است. شکل ظاهری ناودانی به شکل U می باشد. برای ساخت ناودانی از فولاد کربنی که اندازه 0.3 تا 12 میلی متر ضخامت و 3 تا 40 متر ارتفاع دارد استفاده می کنند. ناودانی ها در صنعت و ساختمان استفاده زیادی دارند و کاربردهای مختلفی برای انواع ناودانی ها وجود دارد.

ناودانی ها را بر اساس وزن و اندازه ای که دارند به دو دسته ناودانی سبک و ناودانی سنگین تقسیم می کنند که در ادامه به معرفی هر یک پرداخته شده است.

ناودانی سبک چیست؟

ناودانی سبک به ناودانی می گویند که دارای وزنی سبک تر از وزن عنوان شده در جدول اشتال می باشد. جدول اشتال یک جدول مهندسی می باشد که مبنایی برای کار مهندسان می باشد و در آن وزن انواع آهن آلات و مقاطع فولادی آورده شده است و استفاده از آن کار محاسبه را راحت تر خواهد کرد. ناودانی سبک به علت وزن کمتری که دارد از قیمت مناسب تری نسبت به ناودانی سنگین برخوردار است. ناودانی‌سبک در کشورهایی مانند روسیه و ایران تولید می گردد.

ناودانی سنگین

بر خلاف ناودانی سبک، وزن ناودانی سنگین دقیقا مطابق با جدول اشتال می باشد. این نوع ناودانی را به علت وزن بالاتری که دارد در کاربردهای صنعتی و پروژه های سنگین استفاده می کنند. همچنین در ساخت بادبندها، خرپا، تیر و ستون از ناودانی سنگین استفاده می شود.

تفاوت ناودانی سبک و سنگین

تفاوت هایی در ناودانی‌سبک و سنگین وجود دارد که باعث شده است تا هر یک برای مصرف خاصی کاربرد داشته باشند. یکی از تفاوت های مهم و کلیدی این دو نوع ناودانی، وزن آنها می باشد. استانداردهایی که در ساخت هر یک از این دو نوع ناودانی در نظر گرفته شده است متفاوت می باشد. از دیگر تفاوت های ناودانی سبک و سنگین می توان به کاربردهای متفاوت آن ها اشاره کرد که به علت وزن متفاوت هر یک کاربردی جداگانه خواهند داشت. در نهایت قیمت این دو نوع ناودانی مورد دیگری است که باید به آن پرداخت. مسلما قیمت ناودانی سبک به علت وزن کمتر و استفاده از آهن کمتر پایین تر از ناودانی سنگین می باشد. علاوه بر ناودانی شما می توانید برای اطلاع از قیمت محصولات دیگر همانند قیمت نبشی، قیمت ورق فلزی و… با کارشناسان آرسیس تماس حاصل فرمایید.


برچسب‌ها: