امروز : پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

مسیر صنعت فولاد جهان

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/03/20 0

مسیر صنعت فولاد جهان - صنعت آهن و فولاد از صنایع حیاتی و مهم یک کشور محسوب می شود و می تواند نقش مهمی را در پیشرفت اقتصادی کشورها داشته باشد. در واقع می توان گفت که یکی از شاخص هایی که برای توسعه یافتگی کشورها در نظر گرفته می شود صنعت فولاد آن کشور می باشد. علاوه بر توسعه…

مسیر صنعت فولاد جهان – صنعت آهن و فولاد از صنایع حیاتی و مهم یک کشور محسوب می شود و می تواند نقش مهمی را در پیشرفت اقتصادی کشورها داشته باشد.

در واقع می توان گفت که یکی از شاخص هایی که برای توسعه یافتگی کشورها در نظر گرفته می شود صنعت فولاد آن کشور می باشد.

علاوه بر توسعه و پیشرفت اقتصادی، پیشرفت در صنعت فولاد می تواند در پیشرفت فرهنگی، اشتغال زایی، بالا رفتن سطح علم و دانش آن کشور و تجارت آن منطقه تاثیر بسزایی داشته باشد.

کشور ما یکی از کشورهایی است که به علت دارا بودن منابع طبیعی فولاد، از کشورهای پیشرو در این زمینه محسوب می شود و با وجود تحریم های بسیاری که از طرف آمریکا بر کشور و صنعت فولاد وارد شده است هنوز هم مسیر پیشرفت را در پیش گرفته و تولید خود را هر ساله افزایش می دهد.

استیل یکی از موارد مهم در صنعت فولاد می باشد که در این مقاله به آینده عرصه استیل پرداخته شده است.

مسیر صنعت فولاد جهان

انجمن جهانی فولاد مسیر رو به رشدی را برای صنعت فولاد در جهان پیش بینی می کند و برای کشور چین که بزرگترین تولید کننده فولاد در جهان به شمار می رود

پیش بینی افزایش یک درصدی تقاضای فولاد را در سال 2020 می کند. علاوه بر چین برای دیگر کشورها این افزایش تقاضا را حدود 2.5 درصد پیش بینی می کند.
به طور کلی بیش از نیم قرن است که روند تولید فولاد در جهان مسیری رو به رشد داشته و از سال 1950 تا سال 2000 رقم تولید فولاد در جهان از میزان 189 میلیون تن به 347 میلیون تن رسیده است.

میزان تولید فولاد در سال 2018 افزایش بسیاری داشته است و مقدار آن به 1808 میلیون تن رسیده است که آن روند صعودی نشان دهنده مسیر روشنی است که برای صنعت فولاد در جهان وجود دارد. آینده عرصه استیل نیز مسیر رو به رشدی داشته که در ادامه به آن پرداخته شده است.

آینده عرصه استیل

برای تولید استیل باید از فولاد خام استفاده کرد و طی فرایندهایی آن را به استنلس استیل تبدیل کرد. با توجه به این که تولید فولاد خام در جهان روندی صعودی داشته است پیش بینی می شود که آینده عرصه استیل نیز روندی رو به رشد داشته باشد و تولید آن هر ساله افزایش یابد.

همانطور که گفته شد کشور چین اولین تولید کننده فولاد خام در جهان می باشد. پس از آن هند و ژاپن در رتبه های دوم و سوم قرار دارند و درصد بالایی از فولاد خام جهان توسط این سه کشور تولید می گردد. شما می توانید برای اطلع از قیمت نبشی، قیمت ناودانی و محصولات دیگر با کاشناسان آرسیس فولاد تماس حاصل فرمایید.