امروز : جمعه 31 فروردین 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

قیمت روز پروفیل سبک

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/02/14 0

پروفیل ها از دسته محصولاتی هستند که کاربرد بسیاری زیادی در صنایع مختلف دارند و از این رو به میزان بسیار زیادی تولید می شوند. پروفیل ها را به طور کلی در دو دسته مختلف پروفیل سبک و پروفیل سنگین جای می دهند که هر یک دارای ویژگی های مخصوص به خود بوده و کاربردهای مختلفی نیز دارد. در این…

پروفیل ها از دسته محصولاتی هستند که کاربرد بسیاری زیادی در صنایع مختلف دارند و از این رو به میزان بسیار زیادی تولید می شوند. پروفیل ها را به طور کلی در دو دسته مختلف پروفیل سبک و پروفیل سنگین جای می دهند که هر یک دارای ویژگی های مخصوص به خود بوده و کاربردهای مختلفی نیز دارد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با انواع پروفیل ها و به ویژه قیمت روز پروفیل سبک آشنا کنیم.

تعریف پروفیل

پروفیل ها مقاطعی هستند که در انواع مختلف تولید شده و به مصارف مختلفی می رسند. پروفیل ها را در دو دسته پروفیل های باز و بسته قرار می دهند که نبشی، ناودانی، تیرآهن و میلگرد در دسته پروفیل باز و انواع لوله و قوطی را در دسته پروفیل های بسته جای می دهند. اما دسته بندی دیگر برای پروفیل ها، پروفیل های سبک و سنگین می باشد که به معرفی هر یک می پردازیم.

پروفیل سنگین چیست؟

پروفیل های سنگین را با استفاده از روش نورد گرم در دو نوع صنعتی و ساختمانی تولید می کنند. ورق هایی که برای تولید این نوع پروفیل ها استفاده می شود دارای ضخامتی بیشتر از 1.5 میلی متر می باشد. پروفیل سنگین از ویژگی هایی مانند پایداری پیچشی و خمشی، سختی سطحی، قابلیت جوش پذیری زیاد و قیمت مناسب بهره می برد و در مواردی مانند ساخت شاسی ماشین ها، ساخت ستون ها و انواع دستگاه های صنعتی به کار گرفته می شود.

پروفیل سبک چیست؟

برای تولید پروفیل سبک از ورق های روغنی استفاده می کنند و برای تولید آنها از استانداردهای DIN 2394 و  EN 10 219-2 تبعیت می کنند. به پروفیل سبک پروفیل مبلی نیز گفته می شود و آن را با استفاده از روش نورد سرد تولید می کنند. شکل پذیری پروفیل های سبک بسیار بالا بوده و خاصیت آبکاری نیز دارند. همچنین کیفیت سطح مطلوب آنها باعث استفاده گسترده از این نوع ورق ها شده است. این پروفیل را در ابعاد مختلف تولید کرده و به مصارف گوناگونی می رسانند.

از کاربردهای پروفیل سبک می توان به تولید انواع مبلمان، کانتینر، تولید لوازم خانگی، ساخت دوچرخه و … اشاره کرد.

قیمت روز پروفیل سبک

همانطور که حتما می دانید قیمت انواع محصولات فولادی را با توجه به نرخ روز آهن تعیین می کنند و نوسانات بازار در تعیین قیمت انواع آهن آلات نقش اساسی دارد. قیمت پروفیل سبک نیز با توجه به قیمت جهانی آهن و نوسانات ارز تعیین می شود. همچنین وزن این پروفیل در تعیین قیمت آن نقش مهمی دارد. برای اطلاع از قیمت روز پروفیل سبک می توانید با مشاران آرسیس فولاد تماس گرفته و از آخرین قیمت ها آگاهی یابید. شما می توانید برای اطلاع از قیمت پروفیل، قیمت ورق فلزی و محصولات دیگر با کارشناسان آرسیس فولاد تماس حاصل فرمایید.

همچنین بخوانید:

پروفیل مقطع

پروفیل استنلس استیل