امروز : سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

فروش نبشی و ناودانی در بازار

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/02/06 0

نبشی و ناودانی جزء مصالح پرکاربرد در ساختمان می باشند و افرادی که در زمینه ساخت و ساز فعالیت دارند به خوبی با این دو پروفیل آشنا می باشند. نبشی و ناودانی هر دو در دسته پروفیل های باز قرار می گیرند و هر یک دارای انواع گوناگونی می باشد. این دو مقطع را در جنس های متنوعی مانند گالوانیزه،…

نبشی و ناودانی جزء مصالح پرکاربرد در ساختمان می باشند و افرادی که در زمینه ساخت و ساز فعالیت دارند به خوبی با این دو پروفیل آشنا می باشند. نبشی و ناودانی هر دو در دسته پروفیل های باز قرار می گیرند و هر یک دارای انواع گوناگونی می باشد. این دو مقطع را در جنس های متنوعی مانند گالوانیزه، استیل، آلومینیوم و … تولید و برای مصارف مختلف به بازار عرضه می کنند. فروش نبشی و ناودانی در بازار در سایزها و اندازه های مختلف انجام می شود که با توجه به وزنی که دارند و قیمت جهانی آهن، قیمت گذاری می شوند. در این مطلب به ارائه مطالبی در رابطه با فروش نبشی و ناودانی پرداخته شده است.

نبشی چیست؟

نبشی ها یکی از پروفیل های ساختمانی می باشند که از دو ضلع عمود بر هم تشکیل شده اند. این مقاطع را می توان به دو صورت منفرد و مرکب در ساختمان ها به کار برد و از آنها در ساخت خرپا و انواع اتصالات ساختمان استفاده می کنند. علاوه بر مصارف ساختمانی از نبشی ها در موارد صنعتی مانند دکل های انتقال نیرو، ساخت آسانسورها و ساخت قاب های فلزی مختلف استفاده می شود.

روش های تولید نبشی

برای تولید نبشی دو روش مختلف به کار گرفته می شود که این روش ها عبارتند از: رو فابریک و روش پرسی.

در تولید نبشی به شیوه فابریک در ابتدا شمش های فولادی را درون کوره با حرارت بالا قرار می دهند و بعد از آن آنها را از قفه های ابتدایی رد می کنند تا بتوانند طول آنها را کم و زیاد کنند. سپس بعد از عبور نبشی ها از قفسه های میانی و پایانی شکل نبشی ایجاد می گردد.

در تولید نبشی به روش پرسی نیازی به عملیات پیچیده روش فابریک نمی باشد و در این روش ورق های برش داده شده را خم می کنند و آن را به شکل نبشی در می آورند.

ناودانی چیست؟

ناودانی از دیگر پروفیل های باز می باشد که شکلی مانند U انگلیسی دارد و از یک جان و دو بال که بر آن عمود می باشند تشکیل شده است. ناودانی ها را در دو نوع ساده و مشبک تولید می کنند که هر یک به مصرف خاصی می رسد. از انواع ناودانی ها در ساخت ماشین آلات مختلف، ساخت چارچوب ها، ساخت تشکلات دریایی و سازه های ساختمانی استفاده می شود.

فروش نبشی و ناودانی در بازار

فروش نبشی و ناودانی در بازار در انواع مختلف و سایزهای مختلف این دو محصول وجود دارد. نبشی ها در دو نوع بال مساوی و بال نامساوی در بازار به فروش می رسند. همچنین نوعی از نبشی به نام نبشی اسپیرال وجود دارد که آن را با نام گرم نورد دیده بال مساوی نیز می شناسند. نبشی ها را با نام L در نقشه می شناسند و عدد نوشته شده در جلوی آن نشان دهنده اندازه نبشی می باشد.

ناودانی ها نیز در ابعاد 8، 10، 12، 14 و 16 در بازار موجود می باشند و بسته به نوع مصرف می توان هر یک از انواع آن را انتخاب کرد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت نبشی، قیمت ناودانی و محصولات دیگر با کارشناسان آرسیس فولاد تماس حاصل فرمایید.

همچنین بخوانید:

قیمت نبشی و ناودانی

قیمت نبشی گالوانیزه