امروز : پنج شنبه 30 فروردین 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

جوشکاری لوله های فولادی

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/04/11 0

جوشکاری لوله های فولادی از روش هایی است که از آن برای ساخت انواع لوله استفاده می شود و کاربرد بسیاری در صنایع مختلف از قبیل پتروشیمی، صنعت خودروسازی، پل و اسکله سازی، نیروگاه ها و ... دارد. برای جوشکاری لازم است تا در ابتدا یک روش جوشکاری مناسب، متناسب با نوع لوله ای که قرار است تولید شود و…

جوشکاری لوله های فولادی از روش هایی است که از آن برای ساخت انواع لوله استفاده می شود و کاربرد بسیاری در صنایع مختلف از قبیل پتروشیمی، صنعت خودروسازی، پل و اسکله سازی، نیروگاه ها و … دارد. برای جوشکاری لازم است تا در ابتدا یک روش جوشکاری مناسب، متناسب با نوع لوله ای که قرار است تولید شود و همچنین نوع کاربرد آن انتخاب گردد. روش های مختلفی برای جوشکاری وجود دارد که در ادامه مطلب این روش ها بیان شده اند. برای جوشکاری لوله ها، تخصص و تجربه در این زمینه مورد نیاز است و افراد عادی و بدون آموزش قادر به انجام این کار نمی باشند. در این مقاله به معرفی جوشکاری و انواع روش هایی که دارد پرداخته شده است.

معرفی جوشکاری و کاربرد آن

به طور کلی به روش مورد استفاده جهت اتصال دو قطعه مختلف چه فلزی و چه غیر فلزی جوشکاری گفته می شود. در جوشکاری لازم است تا لبه دو قطعه به وسیله گرما ذوب گردد تا بتوان آنها را به یکدیگر متصل نمود. برای گرم کردن و حرارت دادن قطعات برای ذوی از روش های مختلفی استفاده می کنند که روش های مختلف جوشکاری نامیده می شوند. با توجه به نوع قطعه مورد نظر و خواص ذوبی که دارند باید روش های مختلف جوشکاری را برای هر قطعه به کار برد.

جوشکاری لوله های فولادی

همانطور که می دانید بسیاری از لوله های مورد استفاده در صنایع مختلف از جنس فولاد بوده و برای اتصال آنها باید از روش های جوشکاری استفاده کرد. لوله های انتقال گاز مهم ترین انواع لوله های فولادی می باشند که جوشکاری آنها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به علت حساسیتی که در لوله های فولادی گاز وجود دارد کیفیت جوش مورد استفاده اهمیت بسیاری دارد و برای جوشکاری این لوله ها باید فشار وارد شده بر آن را نیز در نظر گرفت.

انواع روش های جوشکاری لوله های فولادی

با توجه به اهمیتی که لوله های فولادی در صنعت دارند برای جوشکاری آنها از روش های مختلفی استفاده می شود. روش های مورد استفاده برای جوشکاری این لول ها عبارتند از: جوشکاری قوس الکتریکی که توسط الکترود و به صورت دستی انجام می شود، جوشکاری قوس الکتریکی و استفاده از پودر هادی، جوشکاری به وسیله شعله اکسی استیلن و جوشکاری با قوس الکتریکی و گاز آرگون.

نکاتی در رابطه با جوشکاری لوله فولادی

برای انجام جوشکاری لازم است تا در ابتدا و قبل از انجام هر گونه جوشکاری محل مورد نظر از هر گونه مواد زائد و اضافی پاک گردد. دستگاه جوش و الکترودها باید امتحان گردند تا دچار خرابی نباشند و عملیات جوشکاری را به درستی انجام دهند. برای حفظ ایمنی بیشتر باید محیط اطراف را از هر گونه ماده آتش زا پاکسازی کرد تا امکان آتش سوزی و خطرات احتمالی به صفر برسد.

وضعیت های مختلفی برای لوله های فولادی وجود دارد که جوشکاری در این وضعیت ها انجام می شود. این وضعیت ها عبارتند از: وضعیت افقی ثابت که در این وضعیت الکترود حول لوله چرخیده و لوله کاملا ثابت می باشد، وضعیت عمودی که در آن لوله ثابت و الکترود به طور افقی به دور آن می چرخد، وضعیت افقی متحرک که لوله دارای حرکت چرخشی بوده و الکترود ثابت است و وضعیت مایل که الکترود حول لوله ثابت می چرخد.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت انواع محصولات فولادی از قبیل قیمت نبشی و ناودانی و انواع ورق های فلزی و لوله های فولادی با کارشناسان آرسیس فولاد تماس گرفته و اطلاع جامعی کسب نمایید.