امروز : سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

تفاوت آهن آلات اصفهان و اهواز

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/05/13 0

در این پست در مورد تفاوت آهن آلات اصفهان و اهواز - تولیدکنندگان مختلف آهن و فولاد را برای شما بررسی هایی را انجام داده ایم بررسی تفاوت آهن آلات اصفهان و اهواز ورق های فلزی کارخانه فولاد مبارکه، فولاد کاویان اهواز و بررسی تفاوت های ساختاری آن ها بحث این مقاله می باشد.  همانطور که میدانید شهر اصفهان دارای…

در این پست در مورد تفاوت آهن آلات اصفهان و اهواز – تولیدکنندگان مختلف آهن و فولاد را برای شما بررسی هایی را انجام داده ایم

بررسی تفاوت آهن آلات اصفهان و اهواز

ورق های فلزی کارخانه فولاد مبارکه، فولاد کاویان اهواز و بررسی تفاوت های ساختاری آن ها بحث این مقاله می باشد.  همانطور که میدانید شهر اصفهان دارای کارخانه های گوناگون تولید کننده ورق های فلزی و استیل می باشند. کارخانه فولاد مبارکه از مهمترین و معتبرترین کارخانه های عرضه کننده ورق در سطح جهان می باشد. در عین حال در خوزستان کارخانه ی فولاد کاویان نیز از به نام ترین و معتبرترین تولید کنندگان ورق فولادی در کشور می باشد. مبحث چالشی این مقاله بررسی هر کدام از این کارخانه ها و کشف تفاوت های موجود در محصولات این کارخانه هاست. به طور کل تفاوت های ورق در میزان ضخامت آن و همچنین مقدار طول و عرض مشخص می شود. ورق کارخانه فولاد مبارکه اصفهان و کارخانه کاویان اهواز از نظر میزان وزن به نسبت یکسان می باشند اما نسبت به محصولات تولیدی کارخانه ی اکسین اهواز متفاوت هستند. 

ارزیابی کیفیت فرایند تولید ورق اکسین اهواز

 

ورق گرم تولیدی کارخانه اهواز با استانداردهای جهانی و طبق آیین نامه های رسمی تولید و عرضه می شود. به طور کل اسلب مواد اولیه جهت انجام فرآیند ریخته گری و تولید ورق می باشد. برای انجام عملیات پوسته زدایی، از فشار آب استفاده می شود و نورد گرم توسط یک غلطک انجام می شود. عملیات حرارتی بر روی ورق اکسین اهواز دو نوع بوده و شامل عملیات کوئنچ تمپر و نرماله کردن می باشد. این عملیات برای دستیابی به خواص مکانیکی مطلوب انجام می شود. ورق فولادی اکسین اهواز با مقاومت بالا برای مصارف گوناگون مانند لوله های انتقال نفت و گاز با قطر بالا، مخازن تحت فشار و ذخیره میعانات نفت، گاز و پتروشیمی، دیگ های بخار صنعتی و نیروگاهی، صنایع کشتی سازی، ورق های فولادی سازه های خاص ساختمانی با خواص مکانیکی متنوع می باشد. استحکام کششی این ورق ها بعد از عملیات حرارتی تا ۱۲۰۰ نیوتن بر میلیمتر مربع و تنش تسلیم آنها ۱۰۰۰ نیوتن بر میلیمتر مربع می باشد. 

 

تیرآهن لانه زنبوری در تولیدات فولاد مبارکه 

 

تیرآهن لانه زنبوری از انواع تیرآهن در صنعت ساخت و ساز می باشد که مصارف زیادی داشته و بسیار مورد کاربرد قرار می گیرد. به طور کل تیرآهن با روش های مختلفی تولید می شود که مدل لانه زنبوری از انواع خاص تولیدی این محصول می باشد. تیرآهن لانه زنبوری همانطور که در مطالب قبلی اشاره کردیم به دلیل داشتن سوراخ های ظاهری به این نام شهرت دارد و در حال حاضر در ایران از محبوبیت زیادی برخوردار است. مهندسان و ناظران صنعتی تک به تک نظریات گوناگونی در ارتباط با استفاده کردن از این نوع تیرآهن دارند که در ما قصد داریم در این مقاله به بررسی مختصری در این مطلب بپردازیم. برخی معتقدند که میزان مقاومت و استحکام تیرآهن فولادی با برش، جوشکاری مجدد و اتصال دو مقطع نیمه افزایش یافته و در نتیجه برای استفاده در سازه های فولادی بسیار مناسب است چنین محصولاتی در مواردی همچون پل سازی، صنایع، ساخت و ساز، عمران و… متقاضیان خاص خود را دارند ولی در مقابل افرادی نیز وجود دارند که بر معایب این محصول تأکید می کنند. نیت ما شفاف سازی و آگاهی بخشیدن مصرف کنندگان گرامی درباره معایب و ممنوعیت استفاده تیرآهن لانه زنبوری می باشد. 

 

روش ساخت تیر لانه زنبوری در کارخانه های آهن و فولاد

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان از تولیدکنندگان به نام تیرآهن در سایزهای گوناگون و با کیفیت بسیار مناسب می باشد.  در آغاز به واسطه شابلونی مخصوص که الگوی تیر نام دارد، شبکه هایی که همان سوراخ های روی تیر می باشند بر روی جان طراحی می کنیم. در مرحله بعد با توجه به سیاست و نظریه فولادساز، به کمک یکی از شیوه های برشی، مقطع فولادی به دو نیمه تقسیم می گردد. در مرحله بعدی دو نیمه از لبه ها در مقابل یکدیگر قرار گرفته و جوشکاری می شوند. به این صورت تیری با حفره ای در طول جان تولید می گردد که اغلب در پل سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

انبار مناسب نگهداری لوله فولادی در کارخانه های تولیدی 

 

برای نگهداری و حفظ لوله های استنلس فولادی باید مکانی تمیز و کاملا زهکشی شده انتخاب شود که کارخانه های تولیدکننده لوله هر کدام به طور گوناگونی این محصولات را انبار و حفظ می کنند. در انباری که لوله های فولادی ضد زنگ حفظ می شود از برخورد مواد اسیدی، قلیایی یا نمک با لوله ها پیشگیری کنید.  

برای جلوگیری از سردرگمی و هم چنین ایمنی بیشتر این لوله‌ها باید انواع مختلف لوله‌های فولادی ضد زنگ را به صورت جداگانه انبار می کنند. اتصالات لوله‌ها باید دارای پوشش مخصوص به خود که همراه آن است باشد هم چنین برخی از لوله‌های نازک که قیمت بالاتری دارند و همچنین درصد خوردگی آنها زیاد است،اید در انبارهای دیگر نگه داری شوند.

 

آهن آنلاین آرسیس فولاد ارائه دهنده انواع نبشی ، ناودانی ، ورق های گرم و سرد از تولیدکنندگان به نام و مشهور در ایران می باشد که با حفظ کیفیت و کارایی جهت رفع نیاز های شما عزیزان قدم برمی دارد.