امروز : پنج شنبه 9 فروردین 1403

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش:  

ثابت

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان:  

ثابت

قیمت میلگرد نیک صدرا توس:  

65 تا 80 تومان

افزایش

قیمت میلگرد میانه:  

ثابت

قیمت میلگرد شاهین بناب:  

ثابت

قیمت میلگرد پرشین فولاد:  

ثابت

قیمت میلگرد کیان فولاد ابهر:  

50 تومان در برخی سایزها

افزایش

قیمت میلگرد اردبیل:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد بردسیر کرمان:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آریا ذوب:  

ثابت

قیمت میلگرد گلستان:  

ثابت

قیمت میلگرد هشترود:  

100 تا 150 تومان

افزایش

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان:  

ثابت

قیمت میلگرد سمنان:  

ثابت

قیمت میلگرد آذر فولاد امین:  

ثابت

قیمت میلگرد حسن رود:  

50 تومان

افزایش

فولاد میلگرد کیان کاشان:  

ثابت

قیمت میلگرد سپهر ایرانیان:  

ثابت

قیمت میلگرد سیادن ابهر:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد سیرجان حدید جنوب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد ظفر بناب:  

50 تومان

افزایش

قیمت میلگرد راد همدان:  

50 تومان

افزایش

اخبار آهن آلات

تعریف ورق فلزی

بهناز میرلوحی
sharif sharif 1399/02/14 0

ورق های فلزی در واقع پیش نیازی برای تولید انواع محصولات فلزی می باشند و در صنایع مختلف از آنها برای کاربردهای مختلف استفاده می شود. به علت استفاده زیاد از ورق فلزی، آنها را در انواع متنوعی تولید کرده و به مصارف مختلفی می رسانند. این نوع ورق ها را بر طبق استانداردهای مختلفی تولید می کنند و در…

ورق های فلزی در واقع پیش نیازی برای تولید انواع محصولات فلزی می باشند و در صنایع مختلف از آنها برای کاربردهای مختلف استفاده می شود. به علت استفاده زیاد از ورق فلزی، آنها را در انواع متنوعی تولید کرده و به مصارف مختلفی می رسانند. این نوع ورق ها را بر طبق استانداردهای مختلفی تولید می کنند و در ابعاد مختلف به فروش می رسانند. در این مقاله به تعریف ورق فلزی و انواع مختلف آن پرداخته شده است.

تعریف ورق فلزی

همانطور که در مقدمه گفته شد برای تولید تمامی محصولات فولادی باید از ورق فلزی استفاده کرد. بسته به نوع کاربرد و شرایط محیطی، ورق های فلزی مختلفی وجود دارند که به کار گرفته می شوند. هر یک از انواع مختلف ورق های فولادی تولید شده دارای ویژگی های مخصوص به خود می باشند و ممکن است توسط فرایندهای مختلفی تولید شده باشند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

انواع ورق های فلزی

پس از تعریف ورق فلزی لازم است تا با انواع مختلفی که برای ورق های فلزی وجود دارد آشنا شوید. این نوع ورق ها را در جنس های مختلف و با روش های مختلف، تولید کرده و به مصرف می رسانند. این ورق ها را در هفت دسته تقسیم بندی می کنند که عبارتند از: ورق سیاه، ورق روغنی، ورق گالوانیزه، ورق استیل، ورق اسیدشویی، ورق آجدار و ورق رنگی.

ورق سیاه

این نوع از ورق ها را به وسیله فرایندی به نام نورد گرم و در دو نوع ورق سیاه صنعتی و معمولی تولید می کنند. نمادی که برای مشخص کردن استاندارد ورق های سیاه وجود دارد ST می باشد که در جلوی این نماد عددی بین 33 تا 52 قرار می گیرد و نشان دهنده میزان کربن موجود در ورق می باشد. در صنایع مختلفی مانند ساختمان سازی، ساخت انواع لوله، خودروسازی و … از این نوع ورق استفاده می شود.

ورق روغنی

این نوع ورق را با استفاده از روش نورد سرد تولید کرده و از این جهت به آن ورق سرد نیز گفته می شود. کیفیت ابین نوع از ورق ها بسیار بالا بوده و بسیتعریف ورق فلزاری از آنها قابلیت لعاب کاری در رنگ های مختلف را دارند و در مواردی که ششکل ظاهری ورق اهمیت دارد از آنها استفاده می شود.

ورق گالوانیزه

ورق های گالوانیزه به ورق هایی گفته می شود که یک لایه از فلز روی بر روی آنها قرار می گیرد و به این ورق ها خاصیت ضد زنگ بودن و ضد خوردگی می دهد. این نوع از ورق ها را با استفاده از ورق های روغنی تولید می کنند. در صنایع مختلفی مانند خودروسازی، ساخت انواع کابینت های آشپزخانه، صنایع کشاورزی و به طور کلی در شرایطی که احتمال خوردگی و زنگ زدن وجود داشته باشد استفاده می کنند.

ورق استیل

ورق های استیل نیز از پرکاربردترین نوع ورق های فلزی می باشند که دارای خاصیت ضد زنگ می باشند. این ورق ها خواص ویژه ای مانند مقاومت و دوام بالا در مقابل ضربه و حرارت را دارند و در صنایع پتروشیمی، صنایع غذایی و مواردی که گرما و حرارت بالا وجود دارد استفاده می شوند.

ورق اسیدشویی

در این ورق ها ناخالصی ها و ذغال هایی که بر روی سطح آنها وجود دارد را به وسیله اسید مانند اسید کلریدریک می شویند و ظاهر براقی برای آنها به وجود می آید. از این نوع ورق نیز در ساختمان سازی، اتومبیل سازی، تولید انواع مخازن گاز، نفت و آب، صنایع لوله سازی و … استفاده می شود. شما می توانید برای اطلاع از قیمت ورق فلزی، قیمت ناودانی و محصولات دیگر با کارشناسان آرسیس فولاد تماس حاصل فرمایید.

همچنین بخوانید:

قیمت ورق فلزی شیروانی

ورق فلزی ضد سایش


برچسب‌ها: